Eerste dagen - Reisverslag uit Rome, Italië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Rome, Italië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

05 April 2010 | Italië, Rome

Lieve mensen!

Allereerst jullie ff bedanken voor alle goede wensen.
Hier ons eerste korte verslag van de eerste paar dagen.
Inmiddels hebben we Rome bereikt. We overnachten vandaag in een hotel 60km onder Rome. Ook de eerste nacht trouwens dat we gaan betalen om te kunnen slapen. 3 April zijn we vertrokken vanaf het Olympisch stadion in Amsterdam. Wat was dat geweldig! Van daaruit verlieten we Nederland via Venlo naar Duitsland. Samen met de Menno en Persijn 'The Dukes of Meppel' cruisen we tot we het allemaal wel genoeg vinden. De een brak van alle voorbereidingen en de ander van nog ff snel met zijn maatjes naar de ontmoeting in Oss :) Maargoed we stoppen in Seinsfeld, gaan daar eten en raken aan de praat met een gezellige Duits-Nederlandse kerel genaamd Alfred Peters. Hij vindt onze reis zo gaaf dat hij ook wat wil doen, dus hij betaalt onze overnachting inc. paasontbijt. Bedankt jongen! Nou volgende dag, 4 april, op naar Italië. Onderweg nog een team geholpen dat met panne stond. Daardoor wel wat vertraging opgelopen, want we wilden Rome nog halen. Dit is Milaan geworden. Net buiten milaan stranden we in Lodi. Hier zijn de hotels lekker aan de prijs. Of zijn wij pinnen?? Maar we stappen binnen bij een kroeg met op het eerste oog allemaal stoere rasechte Italianen. Schijn bedriegt. Hartstikke aardig en vol enthousiasme raken ze met ons aan de praat en wij dachten... tsjakkaa hier moet het weer lukken, een slaapplek vinden. En ja hoor. Na lang lachen, kletsen en wat gedronken te hebben heeft de eigenaar van de kroeg nog ergens een garagebox waar we in mogen slapen. Top! Samen met zijn chickie brengt hij ons er naartoe. Daar aangekomen staat de deur al half open, maar moet toch nog met een sleutel worden geopend. Hmmm niet helemaal zuiver, maargoed wij zijn tevreden. Persijn en Menno slapen in de box, Nick en ik klappen onze daktent voor het eerst uit en wel in een parkeergarage. Haha! Niet echt lekker geslapen vertrekken we dan richting Rome, dag 3. Vandaag dus. Onderweg aan het einde van een bergtunnel gebeurt er vlak voor onze neus nog een ongeluk. Nick die bij Menno in de Manta zit kunnen het net ontwijken en de brokstukken schuiven onder onze auto's door. Geluk bij een ongeluk :) Nu het laatste, een waanzinnige tour door Rome. Onze Opels voor het sintpietersplein en voor het colosseum. Mega vet! Nu liggen we 60 km onder Rome op een hotelkamer. Ben ff de naam kwijt van het plaatsje. Minder spannend, maar wel lekker. Groeten thuis

• 05 April 2010 - 22:19

Arnold Van De Wiel:

Hallo Dick en Nick,
    Zeg waar jullie nu
    overnachten ben ik 2 weken geleden ook op vakantie geweest n.l. bij mijn familie. Zij wonen in een dorpje vlak bij Aprilia. Goede reis verder.

groeten,
    Arnold d'n Brouwer

• 06 April 2010 - 06:07

Francia En Erik:

Hoi Jongens
    Leuk iets van jullie te horen gezellige foto's en al weer wat ervaring. Ja en elkaar helpen is natuurlijk een pré.Veel succes en op naar Tunis
    XXX van ons

• 06 April 2010 - 06:13

Martine:

haa neef! klinkt goed, Rome :D haha lekker pinnig, daar houden wij nederlanders toch van?:s:p
    liefs

• 06 April 2010 - 06:38

Lex:

Heey broerke,
    Super leuk man.
    En een mooie vrouw in de hand daar op die foto, ook dat hoort er bij natuurlijk.

Groetjes lex

• 06 April 2010 - 07:13

Maria:

zo dat gaat goed ,en met jullie charmes onderhandelen komt het dik voor elkaar ,maar ik lees ook dat ik toch maar`n paar kaarsjes extra aan steek
    om jullie engelbewaarders te bedanken

dikke kussen vanuit brammus

• 06 April 2010 - 07:22

Fem:

Hallo samen,
    wat er in een paar dagen al niet kan gebeuren!
    Helemaal top dat jullie zo geholpen worden en andere kunnen helpen.
    Ach hoe goedkoper de trip, hoe meer geld voor bier en souveniers!
    Top foto voor het Collosseum!
    Hier ook alles goed, na een weekend regen is gister de zon gaan schijnen en ik hoop dat hij niet meer stopt!
    Gister gevoetbald en nu flink spierpijn. We hebben ook weer geinvesteeerd in ons huis en een houten vloer uitgezocht. Ben benieuwd of hij ligt voor jullie terug zijn, dan moeten we flink doorwerken!
    Groetjes uit Berge, Fem

• 06 April 2010 - 08:54

Matt Megens:

Ha Mannen,

Mooi verslag!
    Van alle kanten geluksvogels, dat blijkt wel weer!
    Eindelijk weer 's echte Gladiatoren bij het Colosseum.

Tsja, als de Europese vrouwen zich al zo in je armen werpen....pas dan maar helemaal op met de wilde wiev'n in donker Afrika!

Voor je het weet vinden we je straks ergens terug als stamhoofd van 'n grote harem in een hutje in Lesotho of de buitenwijken daarvan....

Succes en veel plezier,

Groeten!

• 06 April 2010 - 09:11

Sophie:

Wauw, mooi en leuk begin van jullie reis!! :D
    x

• 06 April 2010 - 09:48

Stef V.d. Burgt:

Hey Dick,

Ik zie dat jullie de boot donderdag makkelijk gaan halen, als je zo door kan blijven rijden. Leuk het eerste berichtje nog vanuit Europa. Maar vanwaar die partnerruil?

Haha Succes Groete!!!

• 06 April 2010 - 13:15

Joost :

Haa dickske! Goed begin!!
    Spannende eerste dagen.. Die pinnigheid, misschien wel een burgten-eigenschap..

Groeten uit berge!

• 06 April 2010 - 13:16

Fam Van Leur :

hoi jongens jullie kennen ons wel niet maar ik zag jullie foto"s op berghem .nl en dacht wij gaan jullie heel veel succes wensen heel veel rij plezier en we zullen jullie blijven volgen

gr henk en marcella berghem

• 06 April 2010 - 14:54

Fleur :

Super :D Leuk om te lezen! Succes en have fun! Ciao xx

• 06 April 2010 - 15:37

Mandy:

Hoi,

Zo te zien gaat het super daar, nog veel plezier!!!

Succes

• 06 April 2010 - 17:14

Amy:

Super! En dat al in de eerste paar dagen! ;)
    Leuk geschreven trouwens haha! Veel plezier!
    Liefs, Amy

• 06 April 2010 - 19:10

Noortje:

Hallo jongens,

Wat leuk om te lezen wat jullie nu al allemaal hebben meegemaakt, en dit is dan echt pas het begin! Heel veel succes en plezier nog!

Groetjes Noortje

• 06 April 2010 - 19:11

Anika:

Hey mannen!

Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar he, maar zeker een uitdaging om het te proberen!
    Probeer ook nog wel van de natuur en cultuur te genieten he, nu heb je daar de kans voor. Zeker nu jullie zo ver voor op schema liggen.
    Veel plezier!

Liefs my

• 06 April 2010 - 20:09

Ron Van Der Heijden:

Echt helemaal gaaf wat jullie doen. Heel veel geluk en hopelijk trekt die Opel het en komen jullie op tijd aan. Succes!
    Ron van der Heijden

• 06 April 2010 - 20:09

Vich:

yo dickolaas en nicozinsky hoe is het weer daar? eindelijk begint het hier ook een beetje fatsoenlijk te worden. Er is al heel wat gebeurd zie ik wel :P en nog zoveel te gaan (h)groenten vanuit m`n zetel

• 06 April 2010 - 21:13

Gertie :

Hey Jongens.

Wat leuk zo die eerste berichten, en dan ben je nog maar in Europa , en nu al zoveel indrukken. Wa moet da wel nie worre as ge dalijk europa voorbij bent??

Enjoy every day.

Liefs van ons.
    PS Ook de groeten van onze niek maar die zit nou voor een paar dagen "vast" in Duitsland!!!
    Haha.

Willie en GG

• 07 April 2010 - 07:49

Mariel:

Hallo Nick en Dick,

Heb via de Spits van jullie reis gehoord en ga die nu volgen. Wij hebben met een aantal mensen in Kayelithsa ( grootste township in Kaapstad ) net een Orange Huis laten bouwen voor 56 weeskinderen.Ik wil jullie graag uitnodigen om daar een bezoek te brengen en misschien zijn jullie daar zo enthousiast over dat je nog een voetbalgoaltje over hebt en daar bij het weeshuis een voetbaltoernooitje wilt organiseren. Ik houd me aanbevolen. Het is echt de moeite waard!!! mariel@van-loosbroek.nl

• 07 April 2010 - 09:02

Lize:

Zo te horen gaat het allemaal goed, en hopelijk blijft dat ook zo.

Succes met alles.

• 07 April 2010 - 12:45

Hanneke Boeijen:

Hee Dick en Nick,

Wat cool allemaal, geniet er aub dubbel en dwars van want het is misschien maar once in a lifetime, ga jullie volgen en als jullie thuis zijn staat de jonge klare gewoon weer koud!

Hup Holland Hup!!

• 07 April 2010 - 14:38

Anneke:

Hallo jongens.

Ook wij volgen vanuit "ons" Berge jullie stoere verhalen.
    Heel veel succes en tot jullie volgende verhaal.

Groetjes Jan en Anneke.
    De Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 07 April 2010 - 14:50

Lisanne:

Leuk om zo jullie eerste avonturen te lezen! Gelukkig maar een geluk bij een ongeluk want zo kunnen jullie nog lekker lang genieten van de reis!!
    Have fun!

Liefs Lisanne

• 07 April 2010 - 19:23

Jos:

Er gaan vele wegen naar Rome en gelukkig is Laura heelhuids daar aangekomen. De oranje leeuw bij een Colosseum. Zet 'm op. Jullie foto van 1 april op berghem.nl komt ook in het Trefpunt heb ik van horen zeggen...

• 07 April 2010 - 19:29

Paul:

Heren, ik zie dat het lekker gaat. Nog even en je hebt Afrika bereikt. Ik hoop dat je geen tijd hebt om filmpjes te kijken, dat doe je straks thuis maar!

Groeten,
    Paul, Wendy en de meiden

• 07 April 2010 - 20:14

Marieke:

Heeey rijdende bus pringles!! lekker hoor :)

Wat een avontuur zeg!! jullie maken het mee, en dan nog 2x ook ;) Er zat een engeltje op je schouder! hihi
    Nog veel succes!! En ik wacht af naar een heel mooi afrikaans kaartje. incl. postzegel ( die spaar ik ) NOTTT

Toedeledokieee
    Xxx

• 07 April 2010 - 21:31

Frans En Riet:

Hoi Dick en Nick,
    Mooi verhaal en leuke foto's ,wij blijven jullie volgen.
    Zet hem op.

• 08 April 2010 - 09:29

The Gothmother:

Verrek as ut nie waor is, gullie kred ok alles vur mekaore.;)
    Maor doar staoi ik helemaol nie van te kijke, mee die burgte charmes komde al un heel end laot staon mee die charmes van dieen adriaans die ge be het!!!:)
    Enuh da pinnige da hedde van ouw peetoom geleuf men maor,maor hij zee, daorum hebbe wij ut zo weit gebracht. Dus gullie kumt er zowe ok ut weitste mee, nou jungske past goe op ou eige en op Nickske op,
    vette natte kus van men,
    the Gothmother

• 08 April 2010 - 12:37

Frank Claas:

Ha mannen,

Leuk reisverslag. Het gaat nog allemaal goed zo te lezen? Veul plezier en doe kalm aan want het is nog ver!!!!

• 08 April 2010 - 17:19

Patrick:

hey zo te lezen gaat alles goed met jullie.
    veel sucses in de verdere reis en geniet ervan. en denk eraan doe ook geen dingen die wij hier ook niet zouden doen.
    we zullen jullie blijven volgen.

groetjes patrick en yvonne langens

• 08 April 2010 - 20:05

Jo En Johanna:

Al bijna een week verder nadat we jullie hebben uitgezwaaid. Zo te zien aan de foto's is alles kits.Het zal zeker nog spannender worden. Veel reisplezier. We volgen jullie op de voet