Afrika! - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu Afrika! - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

Afrika!

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 April 2010 | Tunesië, Tunis

Hoi beste lieve geïnteresseerde vrienden! We lezen echt elke reactie met plezier, maar kunnen helaas niet overal op reageren :(
Nou we kwamen dus uit een in Ferentino. Heerlijk geslapen in dat hotel. Volgende dag heeeelemaal naar Sicilië rijden met de Opelclub, haha. De Manta van Persijn en Menno en onze Frontera. Dat was echt een hele lange reis door de bergen. Ongeveer 1000km. We hadden er zo'n zin in die dag. We konden maar niet stoppen met rijden. Ook met in het achterhoofd dat als we vandaag veel zouden rijden, kunnen we morgen lekker een dagje chillen. Half 5 'snachts kwamen we dan eindelijk aan in Trapani, Sicilië. Daar hebben we wild gekampeerd. De volgende dag was daar de hereniging met alle OranjeTrophy's. Hartstikke leuk om van iedereen te horen hoe zij de eerste dagen zijn doorgekomen. Iedereen heeft wel wat geks of soms ook vervelends meegemaakt. Maar dat geeft niet.. We hadden het allemaal gehaald. 'sAvonds lekker met jeugd met een biertje en een Italiaanse pizza verhalen vertellen/aanhoren, geweldig. We moesten we een beetje betijds naar bed, want de dag erop zouden we om kwart voor 7 aan moeten rijden voor de boot naar Tunis. En ja, die kwam natuurlijk veel te laat. Maar geduld moet je hebben bij zo'n reis. En we vulden onze tijd met kletsen, gitaarspelen op het dek en achteroverligd genieten van de zon die zo af en toe doorbrak. Na heel veel checks door de douane in Tunesië worden we dan eindelijk door een auto van het ministerie begeleid naar ons hotel. Nog even lekker wat biertjes gedronden en lekker slapen. Tot volgende x

• 09 April 2010 - 10:37

Francia En Erik :

Leuk met de Opel club
    Heel veel plezier en tot morgen.
    We moeten nog slles klaar zetten voor de wielerronde
    Druk druk. houdoe
    zorg dat je het Bergs niet verleerd. Groetjes ons pap

• 09 April 2010 - 10:41

The Gothmother:

Heej witkei (en Nick)
    Hoedoededa hoedoededa hoeheddegijdagedaan?
    Ik men wildkamperen, worde dan wild van da kamperen?;):) En dan da gezuip onderweges is da nou nodig en daar ok nog onschuldige jeugd bij betrekke da hak nie dacht van ouw. Tis mar goed da ge af en aan "chilled" of hoe heit da tegewordig, en da douanvolk jonge let op da is nie te vertrouwe hedde nog alles, daor hedde toch zeker wel naor gekeke he, wa jonge?
    Noue merge kumt jullie mam alweer, hort mar us wa die er van zee, jungske speult nog un schon muziekske en nie te lang in de zon mee diee witkei van ouw, weer een lekkere natte sloeberkus van ouw Gothmother

• 09 April 2010 - 11:25

Glenn:

Eey Dick en Nick,

zo te zien en horen nu al een mooie reis, terwijl het echte avontuur nog moet beginnen. Zowel voor jullie als voor de Afrikaantjes waar jullie langs komen. ;)
    Veel plezier nog. Ik hou jullie in de gaten!!

Gr Glenn

• 09 April 2010 - 11:36

Astrid Gremmen :

Heey Dick en Nick...

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin! Mooi zo.. Veel plezier de komende dagen met jullie pap en mam!

Groetjes Astrid Gremmen

• 09 April 2010 - 12:42

Maria Van Erp:

Hoi Dick,

Leuk dat we je hele reis en de gebeurtenissen onderweg zo goed kunnen volgen. De mooie oranje auto die ik zo vaak in berge zag rond rijden is nu dus echt onderweg. En ja hoor bier drinken kun je als echte bergse knol overal. Geniet van alles en zet je in voor je doel. Het zal nu bij jullie thuis wel wat rustiger zijn,en je ouders hebben er een hele zorg bij. Daar ben je ook ouders voor, maar ja dat noemen ze op eigen benen staan. Ik zal regelmatig je verslagen lezen en reageren, dus Dick laat ons mee genieten.

Groeten van Maria.

• 09 April 2010 - 12:42

Maria Van Erp:

Hoi Dick,

Groeten van Maria.

• 09 April 2010 - 13:39

Martine:

Tunesie?! daar zou ik eigenlijk heen gaan deze zomer:O maar ja, toen bleek dat ik als student toch niet zoveel geld te besteden had, jammer :p
    liefs

• 09 April 2010 - 14:13

Maria:

de eerste trip al weer erop zitten
    mitch en ik hebben er zin in
    tot morgen
    dikke kussen vanuit brammus

• 09 April 2010 - 16:03

Anneke:

Al een heel eind gevorderd.Fijn dat jullie het eerste stuk allemaal gehaald hebben, ga zo door!
    Nog veel plezier en suc6.

Groetjes uit ons zonnige Berge. De Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 09 April 2010 - 16:15

Gertie:

Hey Dicky B. en nick ok.

wat een tijd beleven jullie toch. Nog geen week weg en dan al in Afrika!!
    En ik maar denken dat ik met twee daagjes Volendam ook heel wat beleef!!
    Nou dat is echt helemaal niks vegeleken met wat jullie meemaken.

Nog heel veel plezier met het bezoek van het thuisfront en tot het volgende bericht.

Ennuh dat we jullie kunnen volgen via de OT-site is helemaal geweldig.

Liefs van ons
    De gremmens Willy en GG

• 09 April 2010 - 16:17

Fem:

Ha Dick (en Nick),
    dat begint al aardig Afrikaans te klinken.....dat wachten zal nog wel veel vaker gebeuren! Maar wel gezellig om dan met z'n alle te kunnen bijbuurten.
    Zondag mag Geert de jeugd van Berghem voorrijden bij de wielerronde, dat is toch effe wat anders dan door het Ministerie!
    Geniet er maar van en natuurlijk van jullie thuis.
    Ik zal zondag goed mee op het huis passen als ik om 7.00uur al mee broodjes smeren mag!
    Groetjes ook van ons thuis en Geert, liefs Fem

• 09 April 2010 - 19:06

Tryfon:

Mannen veel succes in Afrika. Geniet....
    Dick, je pa en ma hebben heel hard gewerkt voor de wielerronde. Nu mogen ze ff genieten in Tunis!
    Gegroet uit Beriguh

• 09 April 2010 - 19:38

Gerdie:

Leuk jongens om jullie zo te volgen, en te horen dat jullie genieten. Groetjes Edwin Marion Gerdie Xander en Maartje

• 10 April 2010 - 04:03

Irna:

XXXXX

• 10 April 2010 - 07:55

Frank Claas:

Hoi Nick & Dick;
    Alles goed met jullie? Bedankt voor de leuke foto's die jullie me toestuurden.
    Goede reis verder.
    Frank Claas

• 10 April 2010 - 09:45

Irma.Bart En Dean:

Hey Jongens,

Het gaat kei goed zo te zien!! Volhouden zo!! Tot het volgende bericht/nieuws.
    Nick, zal er vanavond met Annika 1 op jullie drinken. Lieve groetjes en x-en van ons. En een dikke pakkerd van je neefje Dean.

• 10 April 2010 - 11:29

Fam De Kadt:

hee dick,
    verrassend hoor, jullie naar suid-africa! wij hoorden het van anja(je buurvrouw)wij wensen jou en je maatje veel plezier op deze trip.
    alles sal reg kom !
    fam de kadt zeeland

• 10 April 2010 - 18:08

Jolanda Beelen:

Hoi Nick en Dick,

Veel succes met deze geweldige reis. Maak er iets moois van. Jullie kunnen het!!!

de groetjes uit Eersel.

• 10 April 2010 - 19:15

Stef Vd Burgt :-@:

Oke pogin 3

- Tip vul eerst je naam in en begin dan met het typen van je berichtje!

Hey Broer,

Heftig man 1.000.000 meter op een dag, die kan je mooi van het lijstje van 20.000.000 meter afstrepen. Als je zo doorgaat ben je mooi over 16 tot 19 dagen in zuid-Afrika. Kan je mooi die luie negers mee helpen met de voorbereidingen van 't WK. Zullen ze vast op prijs stellen. Maar ik ben echt benieuwt na je verhalen en avondturen in het grote Afrik. Morgen staat d'n Bergse Wielerronde weer op 't program. Dan mag ik de hele dag rondjes rijden op 't circuit met me Soesje :-). Doe alles en iedereen daar de groeten van mij en in het bijzonder je maat Nick! Heel veel succes en plezier in het vervolg van de reis!

Dicke Doei!!!

• 11 April 2010 - 08:24

Matt Megens:

Ha Mannen,

Prachtige foto's weer!

Nu zijn jullie dus echt in de bovenkant van die immens grote zandbak.

Zo meteen even op Oranjetrophy schuummen waar jullie nu exact uithangen.

Dat GPS volgen is trouwens super , je blijft versteld staan van de moderne techniek, dat het allemaal kan.

Mooi te lezen dat de gitaar ook uit de koffer komt.
    Op een foto zag ik nog een gitaarspeler, Matthijs.
    Het begin van de band of African Brothers is dus al gemaakt!

Zijn de Pringle sponsoreuro's vroegtijdig op dan kunnen jullie altijd nog ergens op een straathoek gaan staan en de pet weer lekker "volspeulen"!

Niet in Zimbabwe doen trouwens, want dat geld is een uur later al niet meer waard dan WC papier.
    Maar dat ligt niet op de route,geloof ik?

Geniet weer verder!

Groet van ons allen uit een mooi lente-achtig Berghem.

• 11 April 2010 - 10:32

Arnold Van De Wiel:

Ik ben op dit moment vlak bij jou in de buurt n.l. bij mijn dochter Ellen en haar gezin in Cairo (Egypte).Harstikke leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien.Nu je eindelijk in Afrika bent aangekomen en door die grote zandbak aan 't rijden bent zou ik jou Dick adviseren om een goeie tot om je hoofd te doen. Dan verbrande niet zo gauw en ge valt nie zo op met je blonde haar.De meiden hier zijn daar namelijk kei gek op. Maar goed, je moet zelf maar bepalen hoe groot je fanclub wordt.
    Goede reis verder.
    Arnold d'n Brouwer

• 11 April 2010 - 12:43

Jan En Pauline:

Geweldig Dick en Nick,

Nu gaat het nog wel erg voorspoedig !!!
    Dat beetje wachten stelt nog niets voor.
    Geniet vandaag van het bezoek van het thuisfront en ga morgen met goede moed verder met jullie geweldig avontuur. Wij volgen jullie op de voet via de OT.
    groetjes Jan en Pauline

• 11 April 2010 - 15:04

Lisanne:

gelukkig maar dat je die boot gehaald hebt;)
    Leuk dat je weer met z'n alle samen rijdt! Blijft dit vanaf nu deheletijd zo of gaat ieder weer z'n eigen weg tot een bepaald punt?
    Leuke foto's weer;)
    xx