Mooie dingen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu Mooie dingen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

Mooie dingen

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

10 Mei 2010 | Ethiopië, Addis Abeba

Een nieuw avontuur van Nick & Dick. De laatste keer dat we een verhaaltje heb gedaan was nog in Karthoum. Dat was me toch ook weer een mooi verhaal. We waren toen in de lobby van Gathaffi's luxe hotel gaan zitten, want daar hadden we verbinding. Gathaffi is die gozer uit Libië waarover ik al eerder heb verteld. Het werd later en later, en buiten in Karthoum is het niet uit te houden. Zelfs 'snachts lig je te zweten alsof je ziek bent. Dus toen hebben we aan de staff van het hotel gevraagd of we misschien in de lobby op een bank mochten gaan slapen. En dat mocht... bij deze Gathaffi bedankt! :) De ochtend daarna werd onze auto weer opgeladen om naar de Ethiopische grens te gaan rijden. Met een stel gekke Sudanese chauffeurs reden we naar de grens. Wij moesten echt die grens halen vonden we. En ineens savonds stoppen die mannen. Nick en ik hebben ze helemaal gek proberen te maken dat ze door moesten rijden. Wat bleek nou, waren we al bij de grens. Het was donker, dus we konden het niet zien, maar de volgende ochtend werd het duidelijk. Er ligt tussen Sudan en Ethiopië een soort wetering met een bruggetje en een poort. Ja dat verwacht je ook niet. De volgende ochtend moesten we onszelf inchecken in een of ander met klei versierde houten hut, het douanekantoor. Als dat dan allemaal achter de rug is kom je in een totaal andere wereld. Het is net alsof de Sudanezen en de Ethiopiërs op een dag besloten hebben van... jullie die woestijn, wij het mooie groene landschap. Wat een verschil! De eerste paar honderd kilometers worden we door groepsgenoten gesleept naar Tim en Kim village in Gorgora. Dat is een Nederlands stel die hier een soort van camping op aan het zetten zijn die later wordt overgedragen aan locals. Daar hebben we het goed naar onze zin gehad. Lekker relaxen, beetje sleutelen aan andere autos. Ja het wordt toch een beetje een hobby. En we hebben zelfs een wedstrijd gekanood in papyrus kanos. Helaas we hadden allebei niet gewonnen, maar het was wel een strijd tussen ons. Zo he :) check de fotos. Toen een dag later gebeurt er iets wat we even niet konden gebruiken. Nick wordt hartstikke ziek. 39 Graden koorts en de details bespaar ik je. Hij moest achter blijven bij Tim en Kim, terwijl ik verder moest om die auto in Addis te krijgen. Aart en Frans hadden aangeboden om mij naar een volgend stadje te slepen. Van daaruit zou ik dan weer op een truck geladen kunnen worden en de weg naar Addis vervolgen. Kei aardig, maar het volgende probleem doet zich dan weer voor. 5 Kilometer voor de top van de laatste berg die we deze dag over moesten gaat die auto ook stuk. Staan we dan met twee kapotte autos op een stijle berg. We houden vrachtwagentjes aan die ons allebei naar de stad slepen. Het gaat lekker :) De ochtend daarna klap ik de zeiknatgeregende daktent in. En vertrek met dezelfde vrachtwagen die me gisteren gesleept had naar Addis, maar nu sta ik er gelukkig bovenop. De chauffeur was een gast van 20 en zijn maatje was 18. Vet gezellig in die cabine dus. Ik mijn muziek erbij gepakt en achter het stuur van die vrachtwagen gaan zitten, en gaan met die truck. Zij gingen allemaal vrienden bellen van he, hier een blanke achter het stuur van onze truck en luister naar die muziek dan. De grootste lol hadden ze. Toen gingen ze chat eten, bladeren waarvan je niet meer zo makkelijk in slaap valt. Dat was ff minder, maar ik ben gelukkig heelhuids aangekomen in Addis. En onze auto staat nu bij een garage. Twee dagen nadat ik aankwam werd ik weer herenigd met Nick. Blij om hem weer gezond te zien. Hij had gereisd met verschillende teams en hij had het ondanks alles toch goed naar zijn zin gehad. Die dag dat Nick arriveerde was er in Wim's Holland house hier in Addis een feest georganiseerd speciaal voor ons. Weer een leuk feestje. Ik kan nog heel lang vertellen en heb het gevoel dat ik de helft vergeet, maar nu blaas ik het verhaaltje uit.

Nog even een laaste update van onze auto. Hij staat in een garage hier in Addis. De oude motor is eruit. De nieuwe hangt in de lucht en komt woensdagochtend aan. Vandaag zijn we op pad geweest voor allerlei papieren die nodig zijn om de motor in te klaren. Morgen de laatste papieren, want daar gaat veel tijd inzitten hier, das afrikaans. En dan hoeven we hem als het goed is zomaar op te pikken van het vliegveld. Ondertussen heeft de rest van de oranjetrophy de stad verlaten, maar Aart en Frans wachten bij de grens van Kenia op ons, zodat we niet alleen over de road to hell hoeven. Hen auto is inmiddels alweer gemaakt.

Telefoon:
Nick kan wel gebeld worden, maar niet bellen.
Ik heb helemaal geen bereik in Ethiopië, dus..

Bedankt voor jullie leuke reacties en hopelijk kunnen we jullie snel goed nieuws brengen!
Groetjes kusjes en het allerbeste van Nick & Dick

Martine:

No. 1 ik heb het al gelezen;) haha:p

• 10 Mei 2010 - 19:13

Maria:

hoi hoi de mooie foto`s moeten nog komen
    die ben je zeker vergeten met zo`n mooie titel
    weer veel sterkte en we duimen allemaal woensdag
    groetjes en dikke kussen vanuit brammus

• 10 Mei 2010 - 19:33

Hey Nick en Dick

Gelukkig weer een bericht van jullie zelf op de site dat doet mij deugd, benieuwd naar jullie foto's

Als je niet in het geluk gelooft zal je het nooit meemaken.

xx van ons

• 10 Mei 2010 - 19:37

Gertie:

Ey Dicky B en NickMooi de eerste die WEL de foto's erbij heeft.

Wat een avontuur!!!

• 10 Mei 2010 - 19:46

Ey Dicky B en Nick.

Er ging ff wat fout want ik wilde nog wel wat meer typen.

Wat een avontuur Amsterdam/ Kaapstad.
    Dit had je van tevoren nooit kunnen dromen.
    Maar op de foto's kunnen jullie nog steeds lachen. Gelukkig!!

Maar goed dat het overmorgen woensdag is en dat dan de motor bij jullie is zodat je weer snel bij de groep aan kan sluitn.

Gisteren hebben we het feest gevierd van Nic en Marie van Loon ( ons pap en mam) want die waren 50 jaar getrouwd.
    Was ook een geweldige dag!!

Onze Niek maakt het ook nog steeds goed, lange dagen en veel werken.

Verders geen spectaculaire mededelingen.
    So far, so good.

Tot het volgende berichtje!
    Ennuhhhh keep on driving.

XXX van ons
    Willie - Astrid - Fons - Mandy en GG

• 10 Mei 2010 - 19:47

Gertie:

Sorry nog wat vergeten...

Ben blij dat Nick weer beter is.

Doei

• 10 Mei 2010 - 19:53

Your Little Brother:

Heey dicky:D
    Weer een leuk verhaal, allemaal net wat spannender en leuker dan al die lange schooldagen hier:D.
    Maar met Koninginnedag heb je toch echt wat gemist!!! :P

Ik hoop dat het goed komt met de auto, en daar ga ik wel vanuit!!!

Leuk dat ik je even gezien heb via de webcam :D

Komt allemaal goed

Je Broertje :D

• 10 Mei 2010 - 19:55

Dick Van Der Burgt:

Ja idd, koninginnedag heb ik echt gemist ja. Wat een mooi feest is dat, maar je kan niet alles hebben he?! Volgend jaar is ze weer jarig, dus dan maar dubbel zo hard vieren. Groeten Dick

• 10 Mei 2010 - 20:01

The Gothmother:

Gossie mijne, da is nie mis...kzij blij da Nick wir is opgeknapt, wanne!
    Ge het wel schone foto's gemakt Jungskem dieeun urste da lijkt wel Bart Heijmans van bij Ome Bert mar dan in t zwart;).
    En Nick die is zekers ziek geworre mee da bootje vare, teveul water binne gekrege.
    Gemakt wa mee jonge, da is wel meer gezegd, mar tis dan ok waar wor?
    Witte wak wel gek vein, da ge nie zo bruin lekt, of kumt da omda hullie zo zwart zen? HMMMMM da's unne goeie vraag, nie dan. En da gerei da's ze ete is da un sort xtacie of hoe noemde da? Tis mar goed da gij zo verstandig bent, mar da kan ok nie anders mee zunne gothmother (hi hi hi hi).
    Tis nie erg da ge nie alles verteld as ge ut mar allemoal goe opslaat op diee harde schijf van ouw, da vatte ze oe nie meer af.
    Nou jungske kschei dur mar wir us af, wir unne lekkere natte kledderzoen vanaf dizzen kant war, en gift d'r ok mar enne an Nick, knapt die vast van op (K)(K)(K)

• 10 Mei 2010 - 20:25

Sophie:

Wat balen weer! Succes woensdag!! En nu maar hopen dat jullie dan eindelijk verder kunnen met de auto, zonder gesleept of vervoerd te worden.
    X

• 10 Mei 2010 - 20:37

Paul:

Ben blij dat het weer de goede kant op gaat mannen!
    De oranjekoorst begint hier nu ook heel langzaam te komen. Pringoals is de reclamcampagne gestart met spullen die jullie voor het uitdelen hebben :-)

Veel plezier nog!!
    Paul, Wendy en de meiden

• 10 Mei 2010 - 20:54

Joost:

dick! jonge jonge ge makt het weer mee!! maar als het goed is kunde vanaf woensdag op eigen wielen weer de weg vervolgen dus..

Veel succes ermee met het vervolg.. enne ehh ..hedde al zon afrikaan opgeladen??:D

groeten ook aan NICK!!

• 11 Mei 2010 - 06:46

Fem:

Ha jongens,
    wat een stoer verhaal weer en dat kan allemaal zo! Wel balen dat Nick is ziek geweest, maar ook dat moet je meemaken.
    Morgen de grote dag, hopelijk kunnen jullie dan eindelijk weer zelf verder.
    Na een weekend regen is er alleen binnen geklust, maar gister is de schilder begonnen. Je broertjes zijn nog effe langs geweest, want die zijn aan het hardlopen gegaan. Ik zelf heb het hele weekend bijna op bed gelegen. Heb gevochten met de locker van het werk en een lichte hersenschudding overgehouden samen met een snee in mijn wenkbrau. Maar nu gaat het weer de goede kant op, dus geen zorgen.
    De duimen op elkaar voor morgen, want zelf rijden is toch net wat leuker!
    Succes, veel liefs Fem

• 11 Mei 2010 - 06:57

Ha Mannen,

Onmdanks de pech maken jullie het goed, zelfs al goed bevriend met Khadaffi,tot in Sudan toe lees ik.
    Gratis en voor niks in de airco lobby op de bank , dan horen jullie tot zijn echte intimi.

Wat moet hij met een heel hotel in Khartoum?? Belegginkje voor z'n ouwe dag?
    En heet dat dan ook "Hotel Khadaffi"? Als ie komt brengt ie z'n bedoeïnentent toch altijd mee?
    Maar jullie zijn d'r mooi mee gematst in elk geval.

Op de wereldkaart in onze keuken mat ik net de afgelegde en nog te rijden afstand tussen duim en wijsvinger, jullie zijn al over de helft!
    Hemelsbreed gezien, of het qua km's ook zo is weet ik niet.
    De 2e grote etappe wordt technisch gezien vast beter, kan bijna niet anders.

Ik zou zeggen: blijf van de Qat, energie hebben jullie van jezelf al zat, en als je dan toch graag Qat vat zorg dan dat je je Quad vat, vattum?

Hou vol,morgen eindelijk M-day!! Hopen wij zeer.

Dan een dagje d'r insleutelen dat blok en met hemelvaartsdag weer verder.
    Daar rust de zegen van boven vast op.

Blijf genieten en vooral zo positief ingesteld, dat opent alle harten en deuren!

Groet van ons allen,

• 11 Mei 2010 - 07:03

Ha Mannen,

Nog èèn vraagje tot slot: de pomp-tapbediende bij die Total wagen op de foto, vroegen ze bij zijn sollicitatie wel na of hij roker of niet roker was?

Groeten,

• 11 Mei 2010 - 13:05

Anneke:

Hallo jongens

Zo, weer een avontuur rijker. Hopelijk gaat woensdag alles goed en kunnen jullie weer verder. Geniet maar met volle teugen van het weer daar, hier lijkt het steeds kouder te worden in plaats van warmer.Maar wij blijven er ook in geloven.
    Leuke foto's weer.
    De groetjes daar en tot jullie volgende ervaring. SUCCES.

De Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 11 Mei 2010 - 17:16

Jeanne En Fons:

Hallo Nick en Dick
    Jullie maken het wel erg spannend, ik zit wel te genieten van jou mooi verhaal, maar ik begrijp dat het nu wel genoeg is en hoop dus van harte dat het morgen voorbij is en de motor van jullie eigen auto weer gaat draaien.
    Gelukkig is Nick ook weer opgeknapt en kunnen jullie de reis hopelijk gaan hervatten. Heel veel groeten uit Heesch.

• 11 Mei 2010 - 18:14

Niek:

Hey dick.

ik lees wel dat je vanalles meemaakt. hopelijk wordt laura snel gemaakt en kun je zelf weer aan het rijden gaan. Nog een maand precies en het wk begint en bij jij in afrika.

Het ga je goed en geniet van de reis.

• 11 Mei 2010 - 19:59

Fons & Mandy:

Heej Dickie B & Nick,

Het gaat nog niet helemaal zoals het eigenlijk zou moeten gaan, lees ik wel in jullie berichten! Leuk jullie berichten te lezen vol goede moed. Wel is het te hopen dat jullie 'Laura' in Addis gemaakt kan worden, en daarna veel veilige kilometers! Houd het hoofd cool en veel plezier..

Groetjes Fons & Mandy

• 11 Mei 2010 - 20:40

Vich:

yo bro en dickie
    ik zie dat de betere tijden eraan zitten te komen hopen dat dit het ergste was mannen, owja nick, heb feest gehad van t vierde in de froezel heel gezellig allemaal ;) nog over jou gebuurt maar wil de volgende x meer positieve dingen vertellen;) groetennn

• 11 Mei 2010 - 21:38

John En Henny:

Hallo Dick en Nick, We genieten mee van jullie avonturen en mooie verhalen. Gelukkig is Nick weer beter en we hopen dat de auto ook snel weer zelfstandig verder kan. Goede reis, groeten

• 12 Mei 2010 - 10:15

En???? Is ie binnen??
    Het nieuwe hart van Laura, onder een laag verse knolbegonia's, vlijtige liesjes en violen???

Ivm de stroperige papierwinkel daar beter verstopt en gesmokkeld in kunnen voeren dacht ik nog.
    Dat merkt toch geen mens volgens mij.

Door al het gesleep kunnen jullie nu in elk geval meedingen naar de zuinigheidsprijs van de rally, das weer positief.
    Gemiddeld verbruik per km. zal immers stevig gedaald zijn. Daar kan geen hybride tegenop!

Ben benieuwd,veel succes met het sleutelen !

Groet van ons allemaal,

• 12 Mei 2010 - 10:48

Jolanda Beelen:

Hoi Nick en Dick,

Even een korte reactie vanuit het zeeeeer koude Eersel. Afgelopen nacht zijn wij teruggekomen van een geweldige vakantie op Ibiza en dan kom je terug en hoor je vorst aan de grond.

Jullie reisverslagen heb ik net gelezen, maar het valt nog niet mee. Ik hoop dat de nieuwe moter snel in de auto zit en jullie weer zelfstandig verder kunnen. Veel succes.

groetjes uit Eersel.

• 12 Mei 2010 - 12:26

Lisanne:

leuk geschreven verhaal weer!! en ook leuke foto's, rossen goes afrika!:P

Hopelijk kun je woensdag verder met de auto en vooral de nieuwe motor, succes!

• 12 Mei 2010 - 12:49

Mervyn:

Hey Nick en Dick,

Ik ben jullie avontuur goed aan het volgen. Zoals te lezen is gebeurt er veel daar. Hopelijk komt het helemaal goed met de auto!

Zijn echt mooie fotos die jullie gemaakt hebben,.. wil ze allemaal zien als jullie terug zijn;)!

Suc6 nog daar en geniet van de tijd..

Groeten, Mervyn & Judith

• 12 Mei 2010 - 15:57

Hey Dicky B en Nick ok.

Hopelijk is Laura voorzien van een nieuwe motor en kunnen jullie weer zoals gepland de reis vervolgen.

Vanmorgen flink geschrokken van de vliegtuigcrash in Afrika, en nou maar hopen dat er tussen al die Nederlanders geen bekenden zitten.

Gisteravond was de jaarvergadering van Stichting Carnaval met bekendmaking van het nieuwe thema........
    "SPREUKEN EN GEZEGDEN"

Nou daar kunnen we mee vooruit!!
    Bedenk er maar vast een paar.
    Maar wat denk je van: Het leven van de zonnige kant bekijken!
    Jullie doen dat daar wel, maar hier lopen we met de laarzen en de paraplu!!

Maar goed Dick, blijf vooral genieten en houd Laura aan de praat.

Tot de volgende X

Liefs GG

• 12 Mei 2010 - 17:28

Dick:

Geweldig al die reacties van jullie! Nu is Nick met Wim van Wim's Holland House naar het vliegveld om de motor op te halen en morgen zal hij dan worden ingebouwd bij de garage. Nou maar hopen dat ie het doet en knallen maar weer. Die zuinigheidsprijs :D haha die is binnen! Groeten Dick & Nick

• 12 Mei 2010 - 18:43

Hoi Nick en Dick

Dus morgen begint het zware werk en weer worden jullie zenuwen op de proef gesteld. Ik hoop dat ook de anderen van jullie groep hun auto's hebben gemaakt zodat jullie weer aan een frisse start kunnen beginnen. Dan zullen hier veel vreugdespronggetjes worden gemaakt.

Ik zie dat ze nog iemand zoeken voor het fluiten van handballen maar ik zou zeggen fluit er maar naar ik ben naar Zuid Afrika. Ik hoop morgen een goed bericht te ontvangen en zoals je al zegt dan zullen we even niets meer horen want dan zijn jullie helemaal een met jullie auto.

Héél véél succes en liefs van ons xxx

• 13 Mei 2010 - 22:27

René:

Hoi hoi,
    Al weer voor caïro dat ik reageerde op jullie 'uitstapje'.
    Wat dat autoverkeer daar betreft had ik in ieder geval gelijk dat het spannender zou worden dan een potje voetballen tegen die bejaarde tunesiërs.
    Wat mij betreft En jullie zeer zeker, moet het met d'n opel nou nie meer spannend worden !
    Vuruit mi de geit en dieë auto !
    Wij genieten van de foto's en de smeuige reisverslagen, groeten Marga René Floor Toon Margriet.

• 14 Mei 2010 - 11:09

Maria:

hallo allemaal
    voor degene die net als ons aan de pc gekluisterd de acties van onze jongens volgen
    ze zijn nu een proefrit aan het maken en als dit alles goed verloopt kunnen ze morgen op eigen kracht de rit vervolgen
    groetjes aan iedereen
    en nick en dick dikke kussen vanuit brammus

• 14 Mei 2010 - 11:57

Ey Dicky B en nick

Gelukkig is Laura weer aan de praat, en zie ze nou aan de praat te houden!!!

Vanaf morgen... heel veel veilige kilometers richting Kaapstad gewenst en we blijven jullie volgen.

Liefs vanuit de Vossenbosstraat

XXX GG

• 14 Mei 2010 - 17:04

Francia:

Zojuist een sms ontvangen dat ze morgenochtend om 4 uur de reis verder gaan ondernemen
    Succes jongens
    XXX van ons

• 14 Mei 2010 - 17:59

Dick:

Medeavonturiers!
    Ik sta er telkens weer versteld hoe snel jullie verslag uit kunnen brengen over de gang van zaken hier in Afrika :) Mooi om te lezen! Inderdaad, de motor is gemonteerd en deze keer doet hij het ook nog! We hebben de auto ook nog even 'road to hell' proof laten maken. Dus hopelijk daar niet al te veel problemen. We gaan vroeg vertrekken zodat we snel weer bij Aart en Frans kunnen komen die hopelijk bij de grens nog op ons staan te wachten. Zo niet, pech gehad. Dan gaan we andere overlanders opwachten en daarmee samen reizen. Bedankt voor al jullie reacties!
    Groetjes xxx

• 14 Mei 2010 - 18:40

Gerdie:

Wat zullen jullie blij zijn , dat jullie de reis weer kunnen hervatten. En van hieruit ook vele fans van jullie opgelucht zijn. wij wensen jullie een goede voortzetting toe. toi,toi,toi
    Groetjes van ons allemaal.

• 14 Mei 2010 - 21:00

Jolanda Beelen:

Hoi jongens,

Veel succes met het zelfstandig voortzetten van de reis. Ik hoop dat alles verder heel blijft. Jullie hebben je portie wel gehad.

Groetjes uit het nog steeds koude Eersel.

• 15 Mei 2010 - 19:28

Romy:

Nou nou, wat een avonturen! Ik hoop dat jullie nu weer snel verder kunnen! Fijn dat ik van de week eventjes met je heb kunnen kletsen op msn! Bedankt voor je lieve woorden dick.
    Dikke knuffel Romy

• 15 Mei 2010 - 20:07

Francia:

Lees ook de SMS berichten op www.oranjetrophy.nl
    zie hieronder

"Vandaag niet meer voorby grens, morgen vanaf 9u papierwerk afhandelen en dan gaan. Nog 3 dagen inhalen. Nu relaxed van de 1000de sterren genieten. pringoooals"
    Ontvangen van: Nick (15 - 05 om 18:43 uur)

• 16 Mei 2010 - 09:09

Willian B.:

Hoi nick en Dick,
    lees vol bewondering jullie avonturen. Het lijkt soms wel op suske en wiske of Kuifje. Zo gaaf!
    Gelukkig hebben we een rotonde in Berghem, anders was er helemaal niets te doen geweest :-)
    Zet hem op en verblijdt ons met verhalen. Hoe doet Laura het? Is ze blij met de nieuwe motor?

• 16 Mei 2010 - 09:27

Ha Mannen,

Goddank! Geweldig nieuws, eindelijk weer 'ns leven onder de motorkap.
    Dat ie nou maar mooi blijft brullen, ronken en snorren tot en met de haven voor verscheping naar Berghem.

Als ie nog ingereden moet worden lijkt me dit meteen een krachtige vuurproef op "the road to hell", heter dan de hel kan 't immers niet worden.
    Of is het blok al goed los en zit er al heel wat ervaring in?

En "hellproof" gemaakt: is dat een extra filter, een stevige bodemplaat en dat soort zaken? We lezen of horen het nog wel.

Veel nieuw RIJ-plezier, benieuwd naar volgende verslag, we denken aan jullie!

Groeten van ons allen,

• 16 Mei 2010 - 09:43

Jeroen & Roos:

hee dickie & nick!

wat een prachtige foto's, jullie verslagen worden zo een ware documantaire ;) fijn dat de motor onderweg is zodat jullie weer snel verder kunnen. we houden jullie in de gaten!
    groetjes & kusjes
    xx j & r

• 16 Mei 2010 - 18:41

Jo En Johanna:

Je reisverslag gelezen, spannend allemaal!Hopelijk laat Laura jullie niet meer in de steek en kunnen jullie weer met de groep mee. Geniet van alles wat jullie meemaken. Hier is het alleen een beetje koud voor de tijd van het jaar maar verder geen schokkende dingen.
    Goeie reis,veel groeten van ons allen voor jou en Nick en tot nader bericht.

• 16 Mei 2010 - 21:29

Hey Dicky B en Nick ok.

Hoe ist met Laura.
    Kan je ze aan de praat houden. Ik ga ervan uit van wel anders hadden we dat waarschijnlijk al wel vernomen.

Wat fijn dat jullie nu zelf weer de regie in handen hebben en jullie weer zelfstandig door kunnen.

En "The road too hell"is dat nou echt een hel?
    Ben erg benieuwd naar de foto's en het volgende verhaal.

Maar hou nou eerst Laura maar op de weg en voor de rest nog veel suc-6

We waren het weekend 'home alone".
    Niek bij jou in de buurt,
    Fons had een weekendje van de CC van Mandy en astrid was met haar CC een weekendje weg.
    Niek zit inmiddels bij zijn tweede project. Nu in Polokwane.

Tot de volgende X.

Liefs van ons allen XXX

GG

• 18 Mei 2010 - 06:58

Anika:

Kei goed gedaan jongens! De road to hell hebben jullie goed doorstaan en zijn alweer bij de rest van de groep, die meer schade hebben. Vandaag kunnen jullie de uitlaat gaan lassen en de anderen bijstaan met hun problemen.
    Ik hoop dat jullie nu wat meer van het land en de belevenissen meekrijgen dan toen jullie met stukken stonden. Maar dat komt wel goed denk ik.
    Succes met de uitlaat en veel plezier de deze rustdagen!!

Veel liefs en een dikke knuffel van my

• 18 Mei 2010 - 07:45

Hoi Dick en Nick

Geweldig gedaan wij en vele met ons hier in Berghem (en Westerhoven)hebben met jullie meegeleefd.en nog haha. Gelukkig kunnen jullie nu weer genieten van de groep Oranje Trophy. Geniet van deze dagen in Nairobi en dan trekken jullie donderdag weer verder naar Kericho en Musoma (vrijdag Tanzania)
    Hier beginnen de oranje kriebels ook al te werken.

Héél véél liefs van ons XXX

• 18 Mei 2010 - 08:41

Lize:

Eeey Dick en Nick,

Als het goed is zijn jullie weer met zijn 2 aan het reizen. Je ziet wel er zijn altijd tegenslagen, ziek zijn, motor kapot enz. Maar je ziet ook dat het op een moment weer goed is. Gelukkig maar. Het heeft wel lang geduurd met de motor, wel erg jammer natuurlijk, want je wil graag rijden met jullie eigen auto en niet dat je de hele tijd voort getrokken word. Maar ja, ik denk wel dat je weer een ervaring rijker bent geworden. Ik hoop voor jullie dat er geen pech meer gebeurd onderweg. Maar je hebt dat natuurlijk niet voor het zeggen.
    Geniet nog van de reis en de rest, want voor je het weet is het alweer voorbij.

Succes met alles.

Groetjes Lize.

• 18 Mei 2010 - 12:59

Fem:

Ha Dick en Nick,
    gelukkig weer op weg en al redelijk ingelopen. Nu maar hopen dat het genoeg is geweest en jullie nog ene sutk zelf mogen rijden. Al denk ik achteraf dat je dit ook niet had willen missen!
    Hier in Berge alles goed, de stijger is weg en je ziet nu een echt huis! Ja, er wordt hard gewerkt ....... als het goed is komt de stucador deze week. Die zou gister al komen kijken, maar dat is uitgesteld tot vandaag, dus ook bij ons is het nu even spannend.
    Verder van het weekend vrijgezellenfeest gehad en wezen quadrijden, ze hadden nog niet eerder zo'n fanatieke en hard rijdende meiden gehad!
    Tot snel, hopelijk dan weer een uitgebreid verslag met foto's van een rijdende Laura!
    Groetjes van Geert en een dike knuffel van mij, Fem!

• 18 Mei 2010 - 17:15

Ey Dicky B en Nick ok.

Wat een opluchting toen ik vanmiddag van jullie mam hoorde dat jullie alweer bij de groep zijn. Je hebt Laura zeker flink op haar staart getreden.
    Of zoals onze Fons altijd zegt in tractor-term: Diesel op de zuiger of pin onderin.
    Niemand beter dan jij Dick weet wat dit inhoud.

En is nou de uitlaat weer stuk?
    Geeft niks jonge dan maak je lekker veel herrie en dan horen ze je overal aankomen.
    Zeker weten dat je dan bekijks hebt!!
    En nou lekker genieten van enkele dagen vrijaf.

Heb je ook weer mooi de tijd om een schitterend verhaal neer te zetten met de daarbij behorende foto's natuurlijk.
    Zodoende kunnen wij ook een klein beetje Afrika-cultuur snuiven.

Nou ik kan niet w88 tot het vervolg.

Laat snel wa wete!!!

Liefs van ons allemaal

XXX GG

• 19 Mei 2010 - 01:25

Irna:

eindelijk weer lekker karren met die handel!ik zie uit naar jullie nieuwe bericht XXXX

• 19 Mei 2010 - 05:43

Marcel:

He baasjes heb begrepen dat jullie eindelijk weer onderweg zijn, ik heb navraag gedaan over je camera maar krijg ze niet te pakken vanwege het feit dat de telefoon het daar niet doet maar ik blijf het proberen en neem hem mee naar nederland en geef hem af in Tilburg Groetjes en succes Marcel in Addis Ababa

• 19 Mei 2010 - 14:18

Sandra V Gennip:

hee nick en dick,
    Hoor een hoop verhalen van Maria, dus dacht ga nu maar eens op de site kijke:p
    Las net da jullie the way too hell doorstaan hebbe. Gelukkig maar!
    Nog heel veel plezier en succes natuurlijk
    xx sandra

• 20 Mei 2010 - 18:18

Glenn:

Mooi dat jullie weer lekker op weg zijn met een werkende auto. Ook fijn dat de sponsors jullie niet in de steek hebben gelaten! Hopelijk geen grote problemen meer voor jullie de rest van jullie avontuur. Nog een paar weekjes en dan barst ook hier in Nederland de Oranjegekte los!
    We zullen er vanaaf in de Merx eentje op je drinken.

Groetjes vanuit het weer zonnige Berghem!