Insha´allah bid voor ons alle - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Dick Burgt - WaarBenJij.nu Insha´allah bid voor ons alle - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

Insha´allah bid voor ons alle

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

23 April 2010 | Egypte, Luxor

Egypte, een groot avontuur. Het begon al bij de grensoversteek. 12 Uur lang werden we van het kastje naar de muur gestuurd. Het ene na het andere hokje. Elke stap die je daar zette kostte geld. Het heeft ons minstens €150 gekost om Egypte in te komen. Caïro, een verhaal apart. We dachten dat we al heel wat wegpiraten hadden gezien in Libië, maar de Egyptenaren doen er nog net effe een schepje bovenop. Super om door deze stad te rijden. We leken wel een of andere belangrijk gezelschap, we werden namelijk onder politiebegeleiding door Caïro geloodsd. Niet dat dat indruk maakt op ook maar een weggebruiker, want de politie loeit de hele dag met sirene's dus... Maar wel erg leuk. 'sAvonds naar een hele leuke bar geweest in het centrum. Super gezellig. De volgende dag pyramide beklimmen was dan ook zwaar. Hier had ik misschien iets teveel van verwacht. Het zijn hele leuke gebouwen om van buiten te zien, en knap hoe het gemaakt is, maar van binnnen is het een hele lange smalle lage gang naar boven. Dan kom je in een kamer die naar urine stinkt. Onderweg doet de gids nog een keer het licht uit en thats it. Maar je bent er dan toch maar weer geweest :) lachen! Daarna gingen we rechtsaf de woestijnen van Egypte in. Super gaaf is dat, maar het was de eerste dag woestijn erg laat geworden. We gingen een paar kilometer van de verharde weg af om te camperen. Ineens, echt ineens begint het te waaien en zaten we midden in een zandstorm. Nou dat is een raar om mee te maken, je ziet niks om je heen, raakt totaal de weg kwijt en ook alles zit dan vol met zand. Na de barre tocht kwamen we bij het kamp. Nog steeds storm, maar we hadden een windscherm gemaakt, zodat we nog enigszins uit de wind/ het zand zaten. Onze gidsen maakten nog hele mooie muziek en we deden een dansje. Daarna heb ik voor het eerst in de woestijn geslapen, in de buitenlucht onder de ontelbare sterren. Nick lekker in de auto. Zo, die was moe! De dag daarop, precies hetzelfde, weer zandstorm. Het geeft wel het ultieme Dakar gevoel. Vet dus! Maar dan nu, as we speak wordt de motor van onze auto helemaal uit elkaar gehaald. Vandaag tijdens het rijden merkte Aart die achter Nick reed dat er rook van onze auto vandaan kwam. Aart heeft ons dan ook even 250km door de warme woestijn naar Luxor gesleept. Daar gingen we op zoek naar een gaaarage. Ze hebben niets om het te repareren, maar ja er was een man, die zou het kunnen. Wij daar langs, en zeiden dat we toch op zoek gingen naar iets anders, want dat was een donker hok met zand op de vloer, dus om daar een motor te gaan repareren?? Toen heeft die man samen met een andere monteur en een tolk ons door heel Luxor achtervolgd, want hij wilde het zo graag repareren. Nou dat konden wij niet afslaan, dus nu staat hij hier op de camping/hotel onze auto te repareren. Ik ga nu effe kijken hoe het gaat, hopelijk loopt het goed af. Insha´allah, dat zeggen de hele tijd. Dus ze bidden maar tot Allah dat het goed komt. Ik dus ook!

• 23 April 2010 - 01:04

Ey Dicky B.
    Je hebt goed naar mijn laatste reactie gekeken zeker!!!
    En Yes!!! ik ben de eerste die deze keer reageert.

Jonge jonge wat maken jullie het mee, SUPER!!
    Maar ik ben blij dat ik hier niet gezandstraalt word.
    Wat een ervaring: slapen in de woestijn onder een ontelbare sterrenhemel.
    Het lijkt zo romantisch!

Jammer dat je nu met stukken staat, maar dat zal ook wel goedkomen.

Niek heeft net gebeld (23.00) en stond in het hotel in te checken, dus is al op plaats van bestemming. heb je hem over zien komen? Haha.

Tot zover deze reactie.
    Ik zou zeggen: Keep on roling als Laura weer fit is, en een goed vervolg van jullie reis. We blijven je volgen!!

Doei
    GG

• 23 April 2010 - 05:03

Erik & Francia:

Hoi Dick en Nick
    Fijn om iets van jullie te horen
    Jammer dat je stukken hebt met de auto maar hoop voor jullie dat het gerepareerd kan worden, en ook gelukkig hebben jullie mensen om je heen die je gaan helpen.
    Wat een pech ook voor Margo en Bas en ook voor hun duimen we dat het allemaal goed gaat komen.
    Ja er moet veel overwonnen worden om de eindstreep met zijn allen te kunnen halen.
    Weer leuke foto's op jullie site enorm wat je allemaal ziet en meemaakt, wel even iets anders dan toeristische plekjes.
    We lezen mooi iedere keer de Spits door op maandag woensdag en vrijdag staat er iedere keer iets in van jullie oranje trophy SUPER SPANNEND!.
    Het is zelfs zo dat hier geen spits meer is te vinden en voor dag en dauw al weg zijn.Ook de site van ORANJE TROPHY staat bij sommige mensen de hele dag aan en volgen en leven met jullie mee, onvoorstelbaar al die belangstelling hier.Weer heel veel succes voor jullie en iedereen.

Hier nog even een spreukje: Wanhoop niet, de mooiste dingen gebeuren op momenten dat je ze het minst verwacht.

Lieve Dick jullie worden op de voet gevolgd en een goede reis
    XXX Erik en Francia

• 23 April 2010 - 05:17

Noortje:

Hallo,

Stukken, dat is pech zeg, maar hopen dat t snel is opgelost. Maar met alle hulp van iedereen moet dat geen probleem zijn.

En dan maar weer verder gaan genieten van deze toch echt wel heel bijzondere reis! Ik lees met veel plezier jullie avonturen.
    Geniet ervan.

Groetjes Noortje

• 23 April 2010 - 06:01

Fem:

Ha Dick en Nick,
    dat klinkt weer fantastisch, gaaf om met zo'n super verhaal je werkdag te mogen beginnen.
    Balen dat jullie auto het even niet doet, maar wel geweldig hoe je dan van alle kanten hulp krijgt! Dat is nog eens samenwerken!
    Morgen gaan wij auto's wassen, daar had die van jullie nu vast ook goed tussen gepast. Verder een week van veel werken en vergaderen, hard sjouwen op de bouw en dus weinig nieuwtjes! Geniet samen, maar dat komt helemaal goed!
    Liefs Fem

• 23 April 2010 - 06:50

Ruud Van Erp:

Heej Dick,

klinkt als een super reis!!! Goed plan voor mijn volgende reis... kun je me mss in Azie op pikken???

veel succes en plezier Ruud

• 23 April 2010 - 07:03

Mariel:

Dank allereerst voor jullie toezegging voor een pringoooal voor het weeshuis in Kaapstad. Als jullie daar zijn gaan we een interessant bezoek in Kayelitsha organiseren. Ik volg jullie nu op deze site.Hoop dat de auto snel en vakkundig gemaakt wordt. De reis zal steeds mooier worden. "Once you touch the sand of Africa, it never rubs off". Nog vele mooie tochten toegewenst voor de hele karavaan.

• 23 April 2010 - 07:24

Joost:

Dickie, weer een mooi spannend verhaal! Het weer zal daar wel lekker zijn wil je buiten slapen..Mooi man!!

Ik blijf je volgen,

Groeten

• 23 April 2010 - 07:30

Glenn:

Eey Blonde God,

Allereerst van harte beterschap met Laura! Onvoorstelbaar dat ze tegen begint stribbelen na alle tijd en liefde die jullie haar hebben gegeven. Ze hebben veel goden in Egypte. Hopelijk zijn ze met jullie en kunnen jullie snel weer verder aan jullie mooie en spannende reis! :)

We zijn woensdagavond nog ff een pilsje wezen drinken bij Niek. Die heeft de makkelijke manier gekozen en is inmiddels al in Zuid-Afrika. Lekker snel en hij krijgt er nog voor betaald ook, haha. ;)

Het beste ermee! Ik kijk uit naar het volgende avontuur.

Groetjes, Glenn

@ Gertie: waarom zit je tussen 3 en 4 uur 's nachts achter internet verhalen van Dick te lezen?

• 23 April 2010 - 07:32

Martine:

beterschap aan laura ;)

• 23 April 2010 - 07:46

Lex Van Der Burgt:

Heey Broerder en Nick,

Tof verhaal joh!!!
    Jammer van de OPEL (Overal Pech En Last) volgende keer toch maar een SUZUKI Alto!!!

Ik hoop dat de rest van je reis geen stukken meer krijgt.

Kun je niet keertje filmpje poste dat je op je gitaar speelt.

Groetjes Lex

• 23 April 2010 - 08:29

Frank Claas:

Nu maar hopen dat de auto gerepareerd wordt!!
    Succes ermee

• 23 April 2010 - 08:46

Astrid Gremmen:

Heey Dick,

Leuke verhalen! Echt mooi om te lezen hoe je daar alles beleeft en hoe de mensen reageren op jullie 'bezoek'. Zoals mama al typte is onze Niek al in Afrika:P Hij binnen 1 dag en jij doet er maanden over:P
    Geniet er nog van en ik volg je zeker!

Groetjes xxx

Btw ik drinken vanavond wel 1 voor je in de ontmoeting!!

• 23 April 2010 - 11:31

Maria&theo:

ha gelukkig weer een berichtje ,we hopen dat laura de liefkozingen,en allah goed gezind is,zodat jullie weer gas kunnen geven voor het vervolg van de trip, hier branden vanmorgen weer de kaarsjes extra bij valentinus zodat vanuit hier ook de spierit komt naar afrika zodat jullie weer veilig jullie avontuur voort kunnen zetten.
    afgelopen woensdag buurtvergadering gehad en waren zeer benieuwd naar jullie, ik heb de site doorgegeven dus missschien komen er nog meer berichtjes.
    dikke kussen vanuit brammus

• 23 April 2010 - 13:34

Marion:

Hey jongens,

wat een geweldige ervaringen weer erbij, alleen balen dat de auto stukken heeft. Hopelijk kan het snel verholpen worden, zodat jullie weer nieuwe avonturen kunnen beleven.
    We blijven jullie volgen!

Groetjes van ons allemaal

• 23 April 2010 - 14:01

Anneke:

Hey Dick en Nick

Gaaf Egypte, daar zijn wij ook geweest. Een super land vonden wij het. In ieder geval de cultuur, het weer etc.etc. Jammer dat jullie met stukken staan, maar dat zal wel goed komen.Geniet met volle teugen en tot jullie volgende verslag.

Groetjes uit "ons Berge" van de Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 23 April 2010 - 18:06

BBH:

HALLOO DICK!
    Ik typ hier eventje ook namens ons pap want die heeft natuurlijk te grote worst vingers om te kunne typen:P

Erg spannend al die verhalen! Echt leuk om te lezen, ook helemooie foto's! Geniet vooral van deze ervaring dit zul je nooit vergeten zoals de wijze woorden van ons voader! haha Nee wij vinden het gaaf en ons pap moet nu ook even afkikken van dat dakar gevoel!

Nog veel succes met je tocht!
    Groetjes,
    Boeijen, Berghe, Holland
    en brenda en rebecca!

• 23 April 2010 - 19:14

Jolanda Beelen:

Hee Nick en Dick,

Niet opgeven hoor!!! Dat kan niet de bedoeling zijn. Hopenlijk zijn de problemen snel opgelost. Maak er nog iets moois van.

groetjes uit Eersel.

• 24 April 2010 - 00:11

Sharona En Je Broert:

we missen je schat x

• 24 April 2010 - 00:56

Gertie En Willie:

Ey Dicky B

Ik kan het niet laten om regelmatig in/voor/achter/op/langs de comp. te duiken om te kijken hoe de stand van zaken is en of jullie ook elke dag weer een stuk verder komen.
    Volgens mij is Laura weer aardig opgeknapt want aan het beeldverslag lijkt het wel of jullie alweer in een andere plaats zijn. Het kijkt erg luxe met al die boten. Frans Heessen ook al gezien misschien??

Oh ja en als je hem ziet doe hem dan maar de groeten...van je weet wel..

GG

@ Glenn er zijn van die "geluksvogels"die ook wel eens 's nachts maogen werken!!

• 24 April 2010 - 10:53

Erik & Francia :

Hallo Allemaal
    Zojuist hebben we onze Dick even aan de telefoon gehad. Ze zijn naar Cairo gevlogen om te kijken of daar onderdelen waren voor de auto maar in heel Egypte is er niets te vinden van een opel fontera.
    Nu hebben ze onderdelen in nederland besteld en worden in Sudan geleverd
    Zometeen worden de auto's met de boot verscheept naar Sudan waarna ze zelf dacht ik te begrijpen morgen ook op de boot gaan om vervolgens 24uur te dobberen op de NIJL.
    Donderdag 29-april gaan ze van Wadi Halfa naar Nubian desert zoals in hun programma staat of dit gaat lukken zien we wel weer.
    Nick en Dick fijn om op de hoogte te zijn van jullie reis SUCCES

Je pa en ma

• 24 April 2010 - 12:46

Anika:

Das niet fijn natuurlijk, ik dacht dat er iemand in cairo met hun onderdelen klaar zou staan en dan weer met de eerste vlucht terug gingen naar Luxor(of misschien is het dat ze dat hoopten)..
    Das wel echt balen!
    Hopelijk kan het in Sudan verholpen worden zodat ze dan de reis verder kunnen voortzetten op de 'geplande' manier. Gewoon gezellig met de groep mee en samen (leuke) avonturen beleven.

Insha´allah zoals men in Egypte zegt.
    Hopen op een goede afloop mannen!
    Succes!

Liefs van my

• 24 April 2010 - 13:38

Maria:

ha boys jullie mam heeft ons weer meteen op de hoogte gebracht ,super natuurlijk, jammer dat het gisteren toch niet gelukt is , maar met zijn alle weer verder moeten wel spannend en we wachten af op deze bootreis als het maar niet zo dobbert zoals van italië naar tunis want nu zit je wat langer op het water nicky boy dus daar geen vissen gaan voeren he,
    veel reisplezier
    groetjes en dikke kussen van brammus

• 24 April 2010 - 19:16

Jeanne En Fons:

Hallo Dick en Nick,
    Wij hebben zitten genieten van jullie spannende verhalen, geweldig wat jullie allemaal meemaken.
    Jammer dat de auto stuk is, hopelijk kan hij spoedig gerepareerd worden. Wij wensen jullie nog ontzettend veel mooie dingen toe en vooral een goede reis. We blijven jullie volgen.
    Groeten Fons en Jeanne.

• 25 April 2010 - 19:46

Dorien En Lize:

Eeey,

Een geweldige ervaring wat jullie mee gemaakt hebben daar! Je maakt zo van alles mee. Wij zelf hebben nooit een zandstorm meegemaakt wel een sneeuwstorm. We hopen dat het met de auto goed komt, erg lastig als er geen goede motor in zit (dat weet je inmiddels al). We lezen het wel als het opgelost is.

Heel veel succes en de groetjes.

De kuifjes.

• 25 April 2010 - 21:10

Lisanne:

ik wou eigenlijk een berichtje plaatsen maar bedacht me eerst even reacties te lezen.. lees ik toch weer een 'kleine'? tegenslag! Balen joh! Maar je moet dat alleen maar zien als een leerpunt?! Al die extra ervaringen... Komt goed!!!
    Leuke foto's trouwens, net plaatjes uit een film haha!

• 26 April 2010 - 07:38

Nick:

eindelijk Nick

echt super mooie fijn oppeppende reacties mensen.

We zijn ons nu klaar aan het maken voor een bootreis van 24u met (te veel) locals over de Nijl.
    Ons reisplan gaat vanaf aankomst tot aan Katum anders lopen als voor de groep. Wij gaan namelijk nog 600 km de Nijl volgen terwijl de anderen dwars door de desert gaan.

We blijven jullie reacties lezen Groeten Nick

• 26 April 2010 - 08:28

ha nick en dick
    dat word dan een lang boottochtje en waneer weten jullie dat jullie onderdelen zijn aangekomen
    we hebben gisteren op de stralende westerhovense markt nog wat ballen versleten ze mochten op een goaltje schieten en de bal was altijd prijs
    ben benieuwd of er nu meer site bezoekers bijkomen
    vele dikke kussen vanuit brammus

• 26 April 2010 - 09:30

Sophie:

Hopen dat het allemaal goed komt, maar dat zal vast wel!
    Succes en sterkte ;)
    xx

• 26 April 2010 - 14:30

Jos V:

Ik dacht, tijdens een bekse T ff kijken naar de soap-serie "De avonturen van Dick en Nick in Verwegkistan". En dè is wer nie misselijk. Wat een sensatie! En of het nog nie gek genoeg is doen ze er gewoon een Nijl-cruise-tochtje bij. Allah is groot (maar of ie een Opel vol zand kan repareren???). Zie hier de clifhanger voor een volgende episode van "De avonturen van Dick en Nick.." Nederland zit massaal voor de buis.Zet 'm op !

• 26 April 2010 - 15:49

Gertie.:

Da is potverdorie "klote vd bok"man, dat jullie zo onderbroken worden omdat Laura al dat zand niet aankan.

Erg jammer dat julie nu tijdelijk niet met de groep verder kunnen en gedwongen worden om een Nijl-cruise te amken!!!
    Heel veel mensen zouden hier jaloers op zijn!
    Wa kan t tog roar lope!
    En er nu maar vanuit gaan dat de onderdelen snel op plaats van bestemming zijn zodat Laura opgeknapt kan worden ( maar dat zal wel ,want vrouwen zijn meestal maar een paar dagen niet lekker) en jullie weer snel bij de rest aan kunnen sluiten.

We blijven jullie volgen op jullie avontuur.
    De groete vanuit de vossnbosstraat.

Doei GG

• 27 April 2010 - 07:40

Francia:

Dick en Nick
    Kijk eens op www.berghem.nl/trefpunt/
    en dan in gesprek met...
    Het hele verhaal van jullie onderneming.

• 27 April 2010 - 08:55

Hanneke:

Lieve D,

Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik je verhaal lees, wat gaaf allemaal! En wat bizar dat ze jullie zo 'uitkleden' om het land in te komen. Zo gaaff dat je in de woestijn in de open lucht geslapen hebt, dat lijkt me echt geweldig om te doen. Hoe is het met de teamspirit? En binnen de groep?

Veel kusjes en liefs ook voor NIck (maar die kent mij niet) ;)

• 27 April 2010 - 17:48

ha nick en dick
    600km op de boot verder
    hoelang moeten jullie dan op de boot zitten
    zitten jullie er nog op of zijn jullie alweer onderweg
    toy toy
    insha allah
    dikke kussen van hier

• 28 April 2010 - 06:33

ey Dicky B en Nick ok

Hoe ist??
    Heb je Laura alweer aan de praat?

Heel veel toi toi toi!!

Groeten van ons allen GG

• 28 April 2010 - 08:22

Anika:

Hallo lezers en lezeressen,
    Ik wil niet verkeerd overkomen maar vrijdag was de GPS van team Pringoooals die van team Massif en andersom. Toen leek het ook of de auto weer gemaakt was. Toen ik Nick sprak zei hij dat ze toch nog echt in Luxor waren en niet naar Aswan konden rijden. Wanneer ze onderweg waren met de auto-ambulance gaf de GPS aan dat het team Massif was. Omdat de auto nog steeds niet gemaakt is, denk ik dat het nu ook weer team Massif is welke rondrijdt in Wadi Halfa ipv team Pringoooals wat de GPS aangeeft.

Mannen het komt goed als jullie straks een "garage" en materiaal hebben! Houd de moed erin!

We wachten allemaal op het verlossende bericht dat jullie weer verder kunnen rijden;) Of op een ander bericht natuurlijk :D

Veel liefs en een dikke knuffel van my

• 28 April 2010 - 10:53

Francia:

Hallo allemaal meelevende reisgenoten
    Zojuist heb ik Dick gesproken. ook zij zijn van de boot af en samen onderweg met Oranje Trophy Ze worden nog steeds op sleep meegenomen en de auto wordt pas in kartoum gemaakt. Dat duurt dus nog even, Allemaal heel vervelend en een hoop geregel, er moet ook overal veel geld betaald worden aan de plaatselijke bevolking.
    Ze houden de moed erin en het is vooral geweldig wat ze meemaken.

• 28 April 2010 - 12:29

Jolanda Beelen:

Wat jammer allemaal. Ik had vandaag al een paar keer gekeken en zag dat jullie verder gekomen waren, dus ik dacht dat Laura weer aan het rijden was. Het allerbeste en hopelijk een beetje geluk.

groetjes uit Eersel

• 28 April 2010 - 16:18

Elisee:

Haa Dickk,

Leuk leuk om al je spannende avonturen zo te lezen!
    Al is je laatste avontuur iets minder leuk maar veel succes ermee en nog veel plezier he!

Liefs Elise

• 29 April 2010 - 11:21

Fem:

Ha Dick (en Nick),
    fijn om via jullie mam en pap op de hoogte te blijven. Wel balen dat jullie nog niet zelf kunnen rijden, maar die team-building is geweldig en super dat iedereen elkaar zo helpt.
    Voor mij gaan de duimen voor jullie op elkaar en zal ik er komend weekend meerdere op jullie drinken voor een goede afloop.
    Vanavond stappen in REEK, want daar komen de Crazzy Piano's en de rest zien we wel. Nu maar hopen dat het weer goed blijft.
    Succes met de reparatie en we horen vast hoe het verder gaat.
    Liefs Fem

• 29 April 2010 - 16:44

The Gothmother:

Fkus iets anders

Klaas komt, na een avondje stappen, strontzat thuis.

Hij laat zich voor dood neervallen in zijn bed naast zijn vrouw.

Hij wordt wakker aan de poort van de hemel en Petrus zegt hem:

"Klaas, je bent gestorven in je slaap"

Klaas, volledig uit zijn lood geslagen antwoord: dood?
    Ik kan niet dood zijn! Ik hou te veel van het leven!
    Ik wil terug naar huis!"

Petrus zegt: " je kan alleen maar terugkeren als een kip."
    Klaas antwoord :
    "Zolang ik kan terugkeren naar een boerderij dicht bij mij thuis, is het goed!"
    Zo gezegd, zo gedaan.

Daar staat Klaas, bedekt met pluimen en krabbend in de grond.

Een haan komt dichterbij : "Ah, ben jij die nieuwe kip?"

"Hoe bevalt je eerste dag tot dusver?"

"Niet slecht" zegt Klaas de kip,
    "maar ik voel iets raar in mijn buik, net alsof ik ga ontploffen."

"Je moet een ei leggen" legt de haan uit,
    "Zeg nu niet dat je nog nooit een ei hebt gelegd?
    Ontspan, laat je volledig gaan, dat is heel normaal"

Klaas luistert naar de haan en enkele oncomfortabele momenten later: viola, een ei !
    Klaas loopt over van emotie na zijn eerste kennismaking met het moederschap.

Met volle overgave legt hij nog een tweede ei.

Terwijl hij zich klaarmaakt om ook nog een derde ei te leggen,
    voelt hij een harde klap op zijn hoofd en hoort hij zijn vrouw roepen:

"Klaas, word wakker,
    je ligt in bed te schijten !!!!!"

• 29 April 2010 - 16:49

Niek:

Hey dickie B

Is de wagen weer alweer opgelapt en rij je weer?

Ik zit nu een week in afrika en het is hier kei gezellig. Hopelijk zien we elkaar nog.

Bier staat koud voor jou.

• 29 April 2010 - 21:32

Mira Kelgtermans:

ha nick en dick ,gaaf zeg wat jullie allemaal mee maken ben net bij julie thuis geweest nick en de foto,s gezien en de verhalen gehoort .wel hopen dat de auto snel gemaakt is en dat juoie snel weer verder kunnen!!!!succes en geniet ervan groetjes mira

• 30 April 2010 - 07:33

Berry:

das balen auto stuk (in een opel naar afrika!!?? die durft) in de voorberijdingen nog vaak over gehad zo te zien vermaak je je wel en die opel krijg je wel weer aan de gang een beetje wijnig tijd voor reacties s avonds even snel kijken voor de laatste vorderingen en we horen het wel wat er stuk was en hoe het gemaakt is in een van de volgende verslagen

• 30 April 2010 - 15:54

Jo En Johanna:

Vandaag 30 april, koniginnedag.Een vrije dag.Begon met regen maar is nu weer droog. Even de tijd genomen om jullie reisverslag door te nemen.Spannend ! Hoe is het met de auto? Hopelijk laat hij jullie niet in de steek zodat je op tijd je doel zult bereiken. Succes, veel plezier en tot nader bericht. Veel groeten uit Berghem van ons allemaal.

• 01 Mei 2010 - 07:58

Eric Saskia & Mart:

Leuk om jullie zo te volgen.
    Maar hopen dat jullie auto gemaakt kan worden,zal vast wel!!!!!!!

De foto's zijn ook super/stoer/mooi.

Nog veel succes, geniet van alle ervaringen.

x

• 01 Mei 2010 - 09:16

Nick:

zitten nu al voor de derde dag in Khatoum en hebben heel de moter al weer in gebouwd.
    Wil alleen nog niet starten, Dirk de monteur moet vanavond al weer met het vliegtuig terug.
    We houden de moet er in, we gaan zeker naar kaapstad.

De avonturen van de laatste dagen (pff echt niet normaal) komen zeker nog op de site.
    Vraag alleen wanneer we hebben vanaf morgen een hele tijd geen internet.

Verder gaat het prima met ons we nemen tijdig rust met 50 graden hier.

En ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer

groetjes Nick en Dick

• 01 Mei 2010 - 10:41

Glenn Van Erp:

Hey mannen,

Mooi om te horen dat het motorblok weer in elkaar is gezet. Hopen dat jullie 'm vandaag weer aan de praat krijgen en met de motor weer brullend als de Nederlandse leeuw jullie weg kunnen vervolgen.
    Veel succes ermee nog. Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur!

Groetjes Glenn

• 01 Mei 2010 - 12:12

Ey Dicky B en Nick

Wat fijn dat de motor alweer klaar is ennuh...Laura aan de praat krijgen dat zal niet lang meer duren hoop ik voor jullie.

Inmiddels hebben we koninginnendag weer gehad. Hier in 't Bergse was 't rustig, maar de jeugd en 't jong volk zijn 't in Arnhem en Eindhoven gaan 4en.

Morgen staat de Dweilsamba van Nie Perse op 't programma....dus maar hopen op mooi weer. Ook gaan we proberen het wereldrecord "emmer trommelen"te verbreken.
    Ik ga ervan uit dat we het gaan halen maar over die afloop houden we jullie ook op de hoogte.

Nou ik ga weer aan de poets, en blijf jullie dagelijks volgen. Probeer vandaag nog maar een verhaal te schrijven want als jullie de komende dagen geen internet hebben moeten we wel erg lang w88.

De groeten en tot de volgende x

Doei GG

• 10 Mei 2010 - 21:30

Matt Megens:

Ha Mannen,

Eindelijk tijd om weer eens even bij te lezen en wat te schrijven.

Pvd en caramba!
    De vloek van de Farao himself op Laura!!

Nou het kon slechter als je de legende rond de ontdekker van het graf van Tut Anch A. ooit een beetje gevolgd hebt.

Dan is een kapotte Laura motor nog maar een peuleschil.

Dat het zo stinkt/stonk in die piramidegangen ligt natuurlijk aan die ouwe bouwvakkers van toen.
    Voor dat ze eindelijk buiten bij d'n DIXI waren hadden ze al in hun lendendoek gepist, dus dat deden ze vroeger gewoon maar tegen een binnenmuurtje.
    Antiek gezeik zogezegd.
    En o wee als de uitvoerder er iets van zei! Dan zeiden ze meestal; Ach man, ligt er toch nie te zeike... Anders gòn we nòr huis en kunde hier mooi zelf stenen gòn stapele.

Tegenwoordig kan dat gepis niet meer in de moderne piramides met al dat gipsplaat, maar die originele steentjes konden wel wat vocht verwerken.

Via de sporen daarvan op jullie gympen is de Laura vervloekt!!
    Zo moet 't gegaan zijn en niet anders.

Ik ben bij dit verslag begonnen en weet niet of ze ondertussen weer "gènkig" is maar dat zal vast wel.

Inventief en creatief zo ken ik Dick in elk geval, en Nick, jij zult wel niet voor'm onderdoen.

Nooit voor een gat te vangen dus laat staan voor 'n paar kapotte zuigertjes.

Záánd is lèllik, dat kruipt overal in en door en achter en maakt soms meer kapot dan je lief is of was dat drank????
    Ik ben er licht vanaf , heb net unnen borrel op vandaar.

Ik ga gauw verder naar jullie volgende, de laatste is nog kakelkersvers, van net twee uurtjes terug dus ik ben benieuwd.

En weer; Schitterende foto's! Vakkundig gemaakt en een hoog National Geographic gehalte.

O ja, nog even dit n.a.v. het verhaal van Boudewijn ietsjes terug.

Met die dokter destijds is het voor mij goed afgelopen, 't goeie doel: "Ik heb als ik het goed heb nog 1 kaart van hem gehad.... Liefde was zijn illusie..."

Mijn broertjes lachten zich destijds kapot om de krullende letters "LOVE" waarmee hij dïe kaart versierd had.
    Afijn, het heeft me niet tot de herenliefde bekeerd in elk geval!

Anders liepen we nou samen in twee Burkaasof Burkini's een beetje door Cairo te sjokken schat ik, want ik geloof niet dat ze daar zo tolerant zijn als hier.

Blij dat ik niet verder roze ben geworden dan 't roze papiertje wat destijds het hogere heilig doel was van al dat gedoe in Cairo.

En.... d'n urste kèr geslaagd!

Groeten van ons allemaal,

Matt

• 17 Mei 2010 - 15:04

Tante Ans:

Dag Dick ik hoop,dat je weer bij de club bent.
    En dat het laatste stuk goed verloopt je hebt al genoeg pech gehad.
    Ik wens je veel succes en vooral een goede en veilige reis.
    Ans