Pringoooals gaat weer lekker - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Dick Burgt - WaarBenJij.nu Pringoooals gaat weer lekker - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

Pringoooals gaat weer lekker

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Mei 2010 | Tanzania, Musoma

Alweer even geleden en wij dachten, we moeten weer wat schrijven, want we willen jullie niet in de steek laten en lekker in het verhaal houden. Wat een mooi moment was dat zeg.. toen onze motor aanstalte maakte om te gaan starten. We willen hiervoor ook echt even iedereen bedanken die er ook maar wat aan gedaan heeft om ons het allemaal te laten gebeuren. In het bijzonder Dirk Willems, Mike ?? (sorry Mike, we weten je achternaam niet :s), Pringles en iedereen van Spits! Zelfs iedereen die ons mentaal heeft ondersteund door af en toe een berichtje te sturen! Dolblij waren we en konden niet wachten om weer te gaan rijden. Pilske drinken op de overwinning, tanden poetsen en een paar uur slapen. We wilden die volgende dag vroeg vertrekken om ineens de lange tocht van Addis naar de grens van Kenia. Om 4 uur in de ochtend waren we vertrokken en toen waren we net te laat om 'savonds nog de grens te passeren. Die gasten zaten gewoon buiten te chillen en een beetje met ons te dollen. Pech gehad. Toen volgende dag was het zondag en had er niemand echt zin om ons de grens door te laten. Maar na wat telefoontjes en lang wachten kwam er dan eindelijk iemand die ons het land uit liet. Kenia binnen komen was geen probleem, want daar zijn ze altijd geopend. Toen de 'road to hell' haha ja dat is echt een ware hel voor je auto althans. 500 Kilometers met kuilen, sloten dwars door de weg en wasborden. We hadden het geluk dat het lekker weer was, waardoor de weg niet vol water stond. Wat een week eerder het geval was. Lekker op eigen houtje konden we dus door deze hel. 250 Km hebben we deze dag afgelegd en dat is ook precies de helft van de hele weg. Hier is dan ook het enigste dorpje, Marsabit. Daar sliepen we bij een Zwitser die daar een campsite heeft. Henry the Swiss heet hij. Mooi accent had die man. Engels met een vleugje Zwitsers en Keniaans. Ik vond het leuk om te horen :) Dag 2 van de hel vonden wij eigenlijk best meevallen. Het was wel weer heel erg veel wasbordweg, maar dan hebben ze langs de weg paden gemaakt, zodat je niet over de weg hoeft. He logisch toch ;) Maar dat reed wel veel fijner. Toen kwam het asfalt in zicht. Erg frustrerend, want daar mocht nog niet op gereden worden. Ze zijn dus bezig met deze weg te asfalteren, zodat je over wij denken 5 jaar gewoon een lange asfalt weg hebt van Amsterdam naar Kaapstad. Te gek toch eigenlijk. Toen bereikten we 'savonds tegen 10 uur het gekkenhuis Nairobi. De hoofdstad van Kenia. Dit is de vreemdste stad wat bereft verkeersregels tot nu toe. Nee, hier zijn geen regels. Daarom staat het verkeer daar ook muurvast. Iedereen doet maar wat. Tripoli, Cairo en andere grote steden hebben nog een soort van flow waarin je belandt, maar die is daar totaal niet. In Nairobi werden we leuk ontvangen door de rest van de Trophy. Gaaf was dat! We hebben daar de hele auto lekker gepoetst en nog even een uitlaatje laten lassen dat was afgebroken. Schade viel dus mee bij ons. Dat was bij sommigen wel anders. Er stonden heel veel auto's met schokbrekers die stuk waren en zelfs een auto waarvan het chassis was doorgebroken. Kon ik ook eindelijk iets voor iemand anders betekenen. Ik heb mijn overal aangetrokken en ben eraan begonnen. Lekker de hele dag gelast en Jurjen en Nathanja konden weer verder :) Super blij waren ze, en dat doet geeft je een lekker gevoel. Op weg naar het stadje waar we nu zijn, hebben we al best veel dieren gezien. Onder andere flamingo's, zebra's een hyena en apen. We zitten nu dus in Musoma waar het echt goed toeven is. Aan lake Victoria onder de palmbomen een beetje van een boot afduiken. Mooier kan het niet. Morgen vertrekken we naar het nationaal park Serengetti. Daar gaan we hopelijk ook allemaal wilde dieren zien. We gaan zelfs door een grote krater rijden waarin je schijnbaar alle grote dieren tegenkomt. Hopen maar dat ze voor de dag willen komen. We hebben al enkele safari's achter de rug, zoals een die in de Beekse Bergen ;) maar binnenkort dus een verslag van onze eerste echte safari in Afrika. Met veel mooie foto's! Bedankt voor al jullie leuke reacties en blijf het af en toe ff volgen.
Groetjes x Nick & Dick

• 21 Mei 2010 - 15:08

Marco:

Dick!

Top man, hier is het goede weer ook al weer aangekomen. Nu weer snel verder en op naar Kaapstad. Groeten, Marco!

• 21 Mei 2010 - 15:22

Nick:

Ohja Dick heeft in Addis zijn ziekte voor de ook reis gehad.
    Maar met een anibiotica was dat zo weer over.

We denken dat als onze jongens op het veld ook z'n vechtlust tonen als de Oranje Trophy dan worden we zeker WERELD KAMPIOEN.

Aan alle afrikanen die we tegen komen zal het niet liggen want ze juichen stuk voor stuk voor Nederland

Groetjes N&D

en Marcel hopelijk krijg je Tim en Kim nog te pakken voordat je naar Nederland gaat

• 21 Mei 2010 - 16:02

Hey,

Wat leuk om jullie ervaringen over de road through hell te lezen. Andere teams hebben veel vervelendere ervaringen hiervan las ik. Nu is jullie Afrikaanse trip echt begonnen dus, De afgelopen maand ook wel maar toen reed je zelf niet wat het uitzicht natuurlijk niet minder maakt maar de rijervaring neem ik aan van wel.
    Dat hoort er natuurlijk ook bij dat je elkaar gaat helpen. Toen jullie pech hadden werden jullie van alle kanten geholpen en konden jullie zelf niks, nu is het andersom. :) De eerste wilde dieren al gezien, das wel vet (op een afstand dan haha)

Nou heel veel plezier en geniet ervan, wat toch wel gebeurd.

TOT SNEL!!!

Veel liefs en een dikke kus van jou meisje
    Voor dick geldt natuurlijk ook heel veel liefs he:P

Vanuit Veldhoven HOUDOE!

• 21 Mei 2010 - 16:04

Francia En Erik:

Nick en Dick

Iedereen hier vraagt hoe het met jullie gaat,zelf de buurtjes op leeftijd
    We hebben deze week jullie interview gezien op Berghem TV nu zullen er nog wel meer reacties komen uit ons mooie Berghem, het was een heel mooi interview.

Fijn dat het met de moter goed gekomen is,
    Dat zijn twee leuke gasten Mick en Dirk.
    Het weer gaat de goede kant op de Rossen is volop aan het kuilen.
    en mais aanhet zaaien, het werk gaat gewoon door.

Langzaam beginnen nu de voorbereidingen van ons Nationaal team
    Wat zullen jullie genieten van het voetbal als ze net zo veel doorzettings vermogen hebben als jullie met de hele Trophy
    Heel veel plezier daar geniet er van wij gaan vanavond lekker bij je peetoom (die de bloemetjes heeft buiten gezet)een biertje drinken op zijn verjaardag.

XXX en Héél véél groetjes van ons allemaal

• 21 Mei 2010 - 16:16

Ey Dicky B en Nick ok.

Jahhhh, dit zijn de berichten waarop we zitten te w88.
    Eengoed lopende, niet tegensputterende Laura en weer gezellig bij de groep.
    En wat fijn voor jullie mede-gangers dat jullie die nu ook kunnen helpen. Heb je mooi al je las-kunsten laten zien Dick.

Gelukkig ben je ook weer hersteld van je "ziek zijn".
    Wat een AB-kuurtje al niet kan doen.Of ben je toch voor de zweetsok gegaan? Hahaha.

Ook nog oog in oog met de wilde dieren?
    Geweldig!!

Nou Dick en Nick...de foto,s bij deze story laten waarschijnlijk nog op zich wachten maar die zullen nog wel komen Toch??

Tot zover. Ga nog lekker genieten van alles wat er nog op jullie weg komt en tot de volgende x

Doei en de groeten van ons. XXX

• 21 Mei 2010 - 16:21

Hallo,
    dat komt niet vaak voor als 2de gelezen en gereageerd!
    Super blij dat jullie weer rijden en helemaal bij zijn, dat geeft een goed gevoel en zeker als je nu een keer de rest kunt helpen.
    Bij ons ook alles goed!
    De stucadoor is druk in ons huis bezig en volgende week gaan ze ook nog tegelen in de badkamer. Verder een leuke leisteenvloer gekocht om Marktplaats voor in de tuin. Zo ver zijn we nog niet, maar je kunt het maar alvast hebben en zeker voor dit prikkie!
    Weer een lang weekend voor de deur en lekker weer, dus wij gaan genieten in Nistelrode op de braderie! Daar zie je vast ook heel wat lopen, maar niet zo veel wild als bij jullie.
    Geniet er weer van en ik ben erg benieuwd naar de foto's van een rijdende Laura want op de truc heb ik haar genoeg zien staan.
    Dikke knuffel en ook de groeten van Geert! Fem

• 21 Mei 2010 - 16:21

Anika:

Francia is er ook een link naar internet, zodat de mensen die niet in Berghem wonen het interview ook kunnen zien?

Voor de rest, ik heb Nick net gesproken en het internet is niet het snelste en Dick is bezig de foto's toe te voegen. Vanavond zijn ze waarschijnlijk te zien.
    We zijn benieuwd mannen!!! :D

Liefs van my

• 21 Mei 2010 - 16:24

Fem:

Oeps, was toch niet als tweede!
    Moest tussen het lezen door nog even behandelen en dan zijn zo weer een hoop mensen je voor!
    Maar het was toch goed bedoelt, liefs Fem

• 21 Mei 2010 - 16:26

Glenn:

Hey mannen, leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben daar! Ook de verhalen in de Sp!ts over jullie en jullie oranje gekleurde reisgenoten zijn elke keer weer leuk. De gekste verhalen komen voorbij. Zo krijg je tog een klein beetje het idee hoe het er daar aan toe gaat en hoe goed we het in Nederland hebben. ;)

Groetjes Glenn

P.S. Doe de groeten aan de aap de rooie kont als je die nog tegen komt!

• 21 Mei 2010 - 17:40

Martine:

Fijn dat het allemaal weer meezit! Leuke foto's ook :) Moet er niet aan denken dat ik over zo'n weg zou moeten rijden trouwens ;)
    liefs

• 21 Mei 2010 - 18:46

Jolanda Beelen:

He jongens,

Fijn dat alles weer zo goed verloopt. Geniet van al het geweldige in Afrika, maar laat ons niet zolang wachten op het volgende reisverslag met foto's.
    Ik ben jaloers op zo'n mooie ervaring.

groetjes uit Eersel

• 21 Mei 2010 - 19:14

Maria&theo:

he weer leuk om te lezen en de foto`s te kijken
    dan blijven we weer helemaal in het avontuur
    geniet er lekker van nu jullie weer helmaal opgeknapt en zonder stress andere kunnen en mogen helpen
    groetjes aan iedereen en dikke kussen vanuit brammus

• 21 Mei 2010 - 19:31

Noortje:

Super om te lezen dat jullie weer onderweg zijn met de auto!!
    Geniet ervan.

Groetjes uit Oss

• 21 Mei 2010 - 19:41

Willy Van Erp:

mooi dat het weer lupt en probeer het zo te houwen en vooral die tent bovenhouwen, dan komt zuid afrika snel in zicht.

• 21 Mei 2010 - 20:04

Dirk:

Hey Nick en Dick.
    Of kan ik beter monteurs zeggen. Fijn dat deze motor het nu wel goed doet. wat een verhalen zeg, maar gelukkig nu weer goed op weg. Veel plezier daar nog en ik kom van de zomer zeker nog is naar Westerhoven.

Groeten Dirk

• 22 Mei 2010 - 07:37

Peter-Jan Strik:

Ha Dick (en Nick)

'sjiek is mich dat'
    Wat een verhaal en een belevenis. Vanuit het Limburgse Grashoek volgen we jullie reis naar het zuid-Afrikaanse. Mooi om te lezen over de landen, de mensen (locals, en de 'buitenlanders'), de omgeving, de pechgevallen, de animals, etc... We hopen dat jullie de 'big 5' mogen zien en dat jullie ook hier een mooi verslag over schrijven.

Maak we nog een mooie reis van en veel succes.

Groeten vanuit het Limburgse Grashoek.
    Peter-Jan (neef van Dick)

• 22 Mei 2010 - 10:00

Www.Oranjetrophy.nl:

SMS berichten

"De eerste grote dieren gnoe's en zebra's dat belooft ng wat. Pringoooals"
    Ontvangen van: Nick (22 - 05 om 11:15 uur)

• 22 Mei 2010 - 11:26

Erik & Francia:

Lees eens het nieuwsbericht op de site van www.oranjetrophy.nl

Sinaasappelhuidje Chipolopolo’s Patricia Paajero aangepakt!!

Zo de laskunsten van pringooals zijn enorm fijn dat jullie elkaar kunnen ondersteunen en voor deze keer luid dan ook
    Het leven is een reeks van ervaringen,
    En elke ervaring maakt ons beter

Als het klopt wat jij zei gisteren zijn jullie nu weer als team pringooals te volgen
    Succes

XXX van ons

• 22 Mei 2010 - 18:36

Sophie:

Eindelijk! Wat fijn dat jullie weer op weg zijn :D
    Wat heerlijk daar op die boot en super dat jullie ook de eerste wilde dieren gezien hebben! Enjoy it!
    XX Sophie

• 22 Mei 2010 - 21:48

Tonnie [Geffen]:

Heb net verslag gelezen
    Mooi man
    We ter allemol nie achter Vinkel li
    sucses allebij

• 23 Mei 2010 - 01:25

Diny:

Hallo jongens,

Dat is nog eens een avontuur wat julie beleven.
    Gelukkig zijn de problemen weer opgelost en kunnen jullie weer genieten van de rest van de tocht.
    Heel veel succes verder en nog meer groeten vanuit Brammus

• 23 Mei 2010 - 08:06

Anika:

Wat een avontuur zullen jullie gisteren meegemaakt hebben! Echt vet al die dieren in het wild. Gelukkig is Laura weer helemaal gezond zodat jullie geen vergroot risico liepen om pech te krijgen :) anders had je daar mooi staan kijken denk ik.

Owja ik las gister tussen een bovenstaande reactie dat team Pringoooals weer via hun eigen GPS te volgen is, echter staat het team welke te volgen is via GPS "Pringoooals" nu bij de grensovergang naar Tanzania... Dus ik denk dat ze nog niet hun eigen GPS hebben en dus nog steeds onder de naam "Massif" rijden. Wellicht wordt het binnenkort dan veranderd in "Pringoooals" zodat alles weer klopt/logisch is.

Veel liefs van my uit het eindelijk zonnige Veldhoven!!! (K)

• 23 Mei 2010 - 22:01

Geertje & Tjarko:

Gaaf avontuur, wij lezen mee.

Ennuh Dick, laat je de apies niet te hard schrikken daar?

• 24 Mei 2010 - 08:30

The Gothmother:

kgeleuf da d'r un wedstrijdje bestoa van wie d'r ut urste reageert, nou da zal ik nie winne. Gullie bent knap goed bezig gewist, the road to hell da zal gen pretje zen gewisst, en dan allenig unne kapotte uitlaat. Jullie pap en julliee mam zen kei trots op oe las kunste (en ik ok natuurlijk, ik denk zelfs da ge ut van men het, want ik zei ok nog al technisch angeleet ;))
    Ja kek nie alles zit in de genen he, tis ok mee wie ge um gaat en wa afwrijft zodoende:x!!!!! Wa zal da stelleke jullie verafgode nou, doar zat toch zeker wel un pilske an vast op zun minst,of nie ? Tja wa kan ik weier nog vertelle, ge wit da oe peetoom jarig is gewist, kwar kei verschote toenda gij belde, mar da hadde wel gemerkt, kon allenig mar bralle, tis Dick an de Telefoon, tis Dick, sorry menneke mar da zen dan de emoties he, dan kumt d'r niks zinnigs mir uit. Mar keischon da ge an hum gedacht het. T waor un schon feesje en nada gij gebelt hat, al helemaol.
    En afgelope daag zen we un bietje mee aant helpe gewist in Oije, ge kent da wel, d'r woar ponykamp, dus khei meegeholpe mee dun sportdag en dun andere dag mee unne karaoke geregelt van unne collega van ome Jos, da's vet lache da motte ok maor us doen, van doar dak nie as urste heb gereageerd!! Nou lekkere witkei, past mar op mee al die wilde diere die lusse wel zo'n lekker kippetje as gij ;) en diee Nick die is ok nie te versmade!!
    Ge kret hier wir de groete van allemaol en van men wir de bekende lekkere natte kledderzoen, dag jungske
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 24 Mei 2010 - 09:27

Berry:

he jongens super avontuur
    en het wordt steeds spannender laura is al weer even in de running (had ik vernomen van Rossen)en heeft de road to HELL met gemak getrotseert ik zie dick al trots kijken (ons opeltje)en hebben ze even geluk dat team pringoooools mee rijdt chassis gescheurt geen probleem lassen we even verder heb ik al gezien dat je op de hoogte gehouden wordt wat betreft de firma (missen wel zo nu en dan een loader machinist)ik had ook van J-W vernomen dat er misschien nog een kleine quad vakantie in zat ik zou zeggen doe inspiekatie op en bedenk maar alvast wat

de groeten vauit nederland

• 24 Mei 2010 - 09:34

Berry:

haha lueke speelll fuote

• 24 Mei 2010 - 12:51

Matt Megens:

Ha Mannen,

Tis weer prachtig!
    De vaart erin en zo vooral zien te houden!

Ik was net's even aan het Googelen wat Laura nou eigenlijk in diepere zin betekent:
    " Laura; Laura is een Latijnse meisjesnaam. Het betekent `laurierblad, bladeren, eer, faam, ziel."

Alle eer aan jullie dus.
    De ziel was d'r even uit, maar ze is weer volledig gereïncarneerd gelukkig! Wel een beetje luidruchtiger dan voorheen met die kapotte uitlaat, maar dat hebben vrouwen wel meer als ze aan hun tweede jeugd beginnen, meer herrie!!

Pas goed op voor neusverkouden neushoorns!
    Die zijn tamelijk prikkelbaar heb ik ooit ergens gelezen en volgens mij ramt zo'n hoornpunt gewoont dwars door het blèk van jullie deuren òf erger nog, dat kostbaar motorblokje.
    Dus mochten ze in de vallei jullie pad kruisen, sproei maar royaal met de neusspray uit de EHBO trommel, dan loopt ook dat wel weer goed af.

Straks uit eten met jullie Pap en Mam in Megen, daar hebben we zin in!

Nu de gitaar nog even pijnigen, ik hou vol en ben inmiddels al op 15% van jouw niveau schat ik hhhhh.
    Maar de aanhouder wint. Soms hoor je heel in de verte ergens al iets dat op een liedje begint te lijken, en als ik 'm oppak vluchten er ook al wat minder mensen bij voorbaat de kamer uit. Dus dat is een goed teken.

Speel jij veel?
    's Avonds bij de sterke verhalen rond het kampvuur, van een afstand beloerd door de gnoe's de buffels en de hyena's?
    Lijkt me schitterend!

Groet van allen, vanuit een stralend zomers Berghem.

Matt

• 24 Mei 2010 - 20:43

Ha Dick (en Nick),
    gave foto's, zo heerlijk herkenbaar! Ik geniet helemaal en waan mezelf soms ook weer even terug!
    Gister tegels gekocht voor het huis en die vandaag de hele dag staan schoonspuiten. Ondertussen zijn jullie pap, mam en Stef nog effe op de koffie geweest en we hebben gezellig zitten buurten, heerlijk in het zonnetje! Ja, die schijnt sinds het weekend ook bij ons!
    Net staan koken voor morgen, nu snel douche en naar bed. Morgen begint de werkweek weer.
    Groetjes Fem en tot snel!

• 25 Mei 2010 - 14:41

Dick:

Halloow

Ik doe ook ff een reactie. We zijn nu in Arusha, Tanzania. Net uit de Serengetti. Echt supermooi is het daar en we hebben veel dieren gezien. Niet alle grote dieren, maar dat spotten is ook niet echt aan ons besteed. Gisteren nadat we een hoge berg opreden kwamen we bij een veldje waar allemaal Maasai-volk aan het voetballen was. Auto op de handrem en het was Maasai - Oranje Trophy uit. Altijd lastig.. Maasai uit. Maar we wonnen met 3-4. Nou leuk om jullie reacties weer te lezen. Groetjes x Dick

• 25 Mei 2010 - 19:15

Anneke:

Hallo jongens

Fijn om te lezen dat het weer goed gaat met de auto.
    Zo zie je maar weer, dat je nooit de enigste bent met stukken en.............je bent op de wereld om mekaar, om mekaar, te helpen nietwaar???
    Ben benieuwd naar jullie volgende safari-avontuur, hopelijk zien jullie veel dieren en kunnen jullie mooie foto's maken, dan kunnen wij ook weer meegenieten. Van de foto's die jullie nu al hebben laten zien, daar hebben wij ook weer wat cultuur van mee kunnen pikken.
    We hebben jullie interview op Berghem t.v. gezien,is leuk.

Veel plezier en succes verders en groetjes weer uit "ons" Berge!!!
    De Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 25 Mei 2010 - 19:54

Jan-willem:

Hujambo dicky! Oftewel hallo. Wat hoor ik nou toch weer allemaal voor wilde cowboyverhalen hier is t rustige berge…een blonde god verschanst zich een dag lang onder een oranje pajero om een gebroken chassis te lassen. Ik denk dat kan er maar eentje zijn… dicky b!! onze shujaa! Hero! Held! Aplaus..!! netjes gedaan jochie. Zijn al die uurtjes knutselen in de cv schuur toch nog ergens goed voor geweest.
    Wat ik me nou toch nog wel afvraag.. die road to hell, is die nou echt zo erg? Als ik zo de verhalen lees komt het me wel een beetje bekend voor. Volgens mij is het gewoon het grotere broertje van t kruiwagenstraatje! Dus ik heb net even mijn opel aangeslingerd en ben drie keer door dat straatje gereden om te ervaren wat jullie meemaken. Schuddebuikuh!! op weg naar huis kwam ik nog een andere `road to hell` tegen: de megensebaan…file, file, file. Als dat geen hell is weet ik het ook niet meer.
    Zo langzamerhand worden wij hier ook klaargestoomd voor het wk. Overal waar je komt en bij alles wat je koop krijg je wil iets oranjes. En als je denkt dat je nog met de wuppies, de trom-pet en t brulshirt ten strijden kan trekken heb je het echt mis. Dat is zo 2008! Nou moet je echt de pletterpet hebben. En natuurlij niet te vergeten de oranje bungels, juicbandjes en voor de dames en/of travestieten is er nou de Dutchy Dress. Lang leve oranje!!

Geniet nog van het avotuur!!
    kusjes

• 26 Mei 2010 - 01:59

Irna :

Ha Dick en Nick,
    Geweldig dat het weer mee zit en je al je talenten kunt benutten,kanjer!
    waar ik nu benieuwd naar ben is wat jullie zoal eten....
    Kusjessssss

• 26 Mei 2010 - 02:02

Irna:

oranje gekte ;oranje toiletpapier met grasparfum!!! lekker!

• 26 Mei 2010 - 09:57

Hallo thuisblijvers!

Ik had even geluisterd wanneer in het radioprogramma het interview met Nick is, dit is ongeveer van 47min 50 tot 51min 40.
    Er staan geen nieuwe filmpjes meer op youtube.
    Alles gaat goed met de jongens. Gisteravond hadden ze een barbeque in het snake-park en was er ook iemand van school (HAS) die daar stage liep, dus dat zal wel gezellig zijn geweest.

Hopelijk kunnen jullie weer snel foto's maken en op de site zetten!

Dikke knuffel van my

• 26 Mei 2010 - 10:21

Frank Claas:

Hoi Nick & Dick,
    Heb jullie door omstandigheden een paar dagen niet kunnen volgen maar goed te horen dat alles weer mobiel is en dat jullie de reis hebben voort kunnen zetten. Zoals ik uit de verslagen opmaak hebben jullie het best naar je zin en kom je veel leuke dingen op het pad tegen. Daarbij vergeleken is Westerhoven natuurlijk maar een saai plaatsje. Alhoewel: onze lokale voetbalhelden van ZSC1 hebben het zondag voor elkaar gekregen dat ze kunnen pomoveren! Ons eerste Nationale succes zullen we maar zeggen! Nu maar hopen dat alles heel blijft en dat jullie nog erg kunnen genieten van de reis en uiteindelijk van het voetbal. Hou het stuur recht zou ik zo zeggen geniet van alles en tot houwdoe!!
    Frank

• 26 Mei 2010 - 11:47

Anika:

"Live tracking klopt weer team pringoooals en massif hebben weer de juiste gps. Zometeen naar een biodieselbedryf"
    Ontvangen van: Nick (26 - 05 om 13:40 uur)

Vanaf nu kunnen we dus weer de Pringoooals GPS volgen met z'n allen. Persoonlijk vind ik het fijn dat ze te volgen zijn, met dank aan de organisatie!

Veel plezier mannen!
    Liefs van my (in het regenachtige Veldhoven)

• 26 Mei 2010 - 19:34

Ey dicky b en Nick ok

En wij maar denken dat wij wilde dieren hebben in onze eigen omgeving!!!

Burger's Bush, Beekse bergen, Artis en noem er nog maar een paar op, maar dat is echt niks vergeleken bij wat ik van jullie lees.
    En dan ook nog een partijtje voetbal tegen de Maasai-mensen.
    die zijn echt zwart he.
    Ik heb ze ooit getroffen ergens.
    Heb je ook gezien hoe ze wonen en leven?
    In zo'n kleine hutjes!!

Verder heb ik onze Niek deze week nog gesproken en die denkt volgende week donderdag weer naar nederland terug te keren,maar dat weet je daar nooit zeker.
    Het is pas zeker op het moment dat ze in het vliegtuig zitten!!Haha.

Dadelijk gaan we nog ff Abrahammen bij A3 Reyers.Jullie pap en mam gaan ook mee.

En Ohja....
    Astrid heeft vorige week haar rijbewijs gehaald.
    Dus alweer een scheurneus erbij.

Nog Dick tot zover maar weer.
    Geniet nog van alles wat er op jullie pad/weg/straat/berg/laan/ komt maar vooral nog vele veilige kilometers gewenst van ons allemaal.

Groeten XXX

• 27 Mei 2010 - 12:42

Jo En Johanna:

Spannend, jullie laatste reisverslag. Ik ben weer helemaal bij. Nu de laatste lootjes naar het einddoel.We kijken uit naar het volgende bericht.Jullie hebben al veel stormen doorstaan en zijn niet bang voor wilde dieren, dus komt het allemaal goed.Nog veel bijzondere belevenissen gewenst, veel groeten van ons allen.

• 27 Mei 2010 - 15:23

Maria:

hallo boy`s
    net het verhaal van bas en margo op de oranjetrophy gelezen
    super en hele mooie foto`s , zo zien we weer wat jullie van dichtbij meemaken ,echt super
    groetjes en dikke kussen vanuit brammus

• 27 Mei 2010 - 17:24

Www.oranjetrophy.nl:

SMS berichten

"Change of plans! Op naar Zanzibar met babybel en pringoals! :)"
    Ontvangen van: Floris (27 - 05 om 16:32 uur)

• 28 Mei 2010 - 09:54

Herma Vergeer:

Jee wat een indrukken allemaal Dick.Een ervaring om nooit meer te vergeten. Wij wensen jullie dan ook nog vele veilige reiskilometers en ik hou je site in de gaten. Veel plezier en vele groeten uit een beetje te koud schaijk. Doei Herma en Ben Vergeer

• 30 Mei 2010 - 12:22

Dorien En Lize:

Hallo avonturiers.

Geweldig hoe jullie Kenia doorkruisen,het kon veel slechter, gezien het slechte wegennet.
    Wij hopen dat jullie veel wilde dieren kunt spotten, dat is zo anders als in een dierentuin.Jullie zijn al bijna 2 mnd. van huis, je ziet hoe snel het gaat. Jongens geniet er met volle teugen van.
    Nog heel veel plezier en groetjes van de Kuifjes.

• 30 Mei 2010 - 12:42

Erik En Francia:

Hallo allemaal

Zojuist even met Nick en Dick contact gehad. Ze maken het geweldig en ik hoop dat ze zelf snel weer een mooi verhaal erop knallen. Ze rijden morgenochtend weer verder.

Groetjes Erik en Francia

• 30 Mei 2010 - 12:48

Thijs:

He Dick en collega!

Heb afgelopen vrijdag je pap en mam gesproken op een feest in Berghem en hoorde van jullie avontuurlijke reis! Echt super man! Lijkt me een geweldige ervaring en zo ziet het er ook wel uit op de foto's.. Chique!

Veel succes en plezier met de reis en ik hou het in de gaten!

Groetjes Thijs (Brienen).

• 31 Mei 2010 - 09:26

Maria En Francia:

GPS werkt op een of ander manier niet ze zijn vanochtend om 5 uur aangereden alles oké

• 31 Mei 2010 - 11:59

Anika:

Wat grappig, als je goed naar de foto in de krant kijkt zie je de bal van Nick en Dick haha. Die bal wordt goud waard! haha
    Laatst zag ik de bal op een andere foto (van een ander team) ook voorbij flitsen :D
    Zo'n zelfde gesigneerde bal (maar dan anders ;)) ligt ook dicht bij mij!

Nog ruim een maand en dan is jullie avontuur over mannen! Geniet er nog maar even van. Daarna mogen wij weer van jullie genieten! En andersom natuurlijk:P

Veel plezier!
    Een liefdevolle knuffel van my

• 31 Mei 2010 - 13:59

Stef:

Hey Dick,

Ik zie wel dat het jullie allemaal goed afgaat daar in Afrika. En wij maar denken dat jullie flink aan 't afzien zijn ;). Afgelope weekend hebben wij 'n echte ultimate survival gehad in 't Limburgse Landgraaf. We hebben daar moeten afzien joh... Overnachten tussen duizenden wilde, leven op bier & veul vet. We hebben zelfs nog oog in oog gestaan met een echte poll strik oet de grashoek, beter bekend als paultje pils. Ja je hebt echt wat gemist :P o.a.:

- Rammstein
    - Pink
    - Mika
    - Slash
    - ...........

(Voor herhaling vatbaar) heb jij ff mazzel!

Groetjes Stef X

• 01 Juni 2010 - 10:16

Hallo samen,
    wat is er weer een hoop gebeurd, ondanks dat we nog geen lang nieuw verhaal hebben kunnen lezen.
    Hier ook alles goed! We hebben hier ook weer hard gewerkt, het huis begint echt ergens op te lijken. Maar ik heb van het weekend niet veel gedaan op de bouw, want ik ben flink wezen feesten.
    Vrijdag de hele dag bruiloft gehad, dat was super gezellig en erg leuk. Blijft heel bijzonder zo'n dag van dichtbij mee te maken.
    Het weekend met ons voetbalelftal naar Valkenburg geweest, lekker wezen grotbiken, lasergamen, roddelen en natuurlijk flink op stap! Weer een ouderwets "zuip-weekend", dus ik heb me prima vermaakt!
    Jullie nog veel plezier en tot snel, leifs Fem

• 01 Juni 2010 - 11:01

Anika:

De GPS doet het nog steeds niet. Nick heeft laten weten dat ze in Malawi zijn. Dus bijna weer aangesloten bij de rest.

Veel plezier mannen! Nog drie grensovergangen met de auto te gaan;) dan kan het feest op de oranjecamping losbarsten.
    Liefs van my

• 01 Juni 2010 - 14:54

Ey Dicky B en Nick ok

Hoe gaat het met jullie? Ik had eigenlijk al wel een hele nieuwe story verw8 over jullie uitstapje naar Zanzibar!!
    Maar daar hebben jullie waarschijnlijk nog geen tijd voor gehad.

Onze Niek heeft net ff de tijd genomen om te bellen met de mededeling dat ze nu bij een stinkendrijke zuid-afrikaan zijn waar ze de laatste 2 dagen zullen verblijven, en waarmee ze morgen een hele dag op jacht gaan.
    Het werk aan de stadions zit er voor hun daar op en nu worden ze nog in de watten gelegd.
    Woensdagnacht vliegen ze weer op huis aan. Volgens Niek zelf hebben ze een geweldige tijd daar gehad.

Hier hebben we het ook niet slecht.
    Het weer word gelukkig steeds beter en de temperatuur is eindelijk an het stijgen.

Nou Dick zorg maar weer snel voor een nieuw avontuurlijk verhaal, ennuh hou Laura aan de praat en tussen de lijntjes!!!

Doei en liefs van ons
    XXX GG

• 01 Juni 2010 - 19:49

De Brokkies:

Kei skon jongens, nog maar ff en dan begint het WK , suc6!!!

Frank, Ingrid, Daan en Ties

• 02 Juni 2010 - 09:21

Tryfon:

Hoorde net het verschrikkelijke nieuws van het overlijden van een persoon van het team Massif. Het zal ook voor jullie heel erg emotioneel zijn. Sterkte daarmee. Kijk goed uit en ondanks dit tragische bericht, een fijne WK en veel plezier in Kaapstad.

• 02 Juni 2010 - 09:39

Glenn:

Hey mannen,

Zojuist vernam ik ook het trieste bericht. Een flinke klap voor de hele groep.
    Sterkte allemaal!

• 02 Juni 2010 - 11:51

Hoi Dick en Nick

Wat een triest bericht bereikte ons vandaag.
    We willen jullie en alle OT-gangers heel veel sterkte wensen met dit onverwachte en onbegrijpelijke verlies van Henk.

Het allerbeste en nog vele veilige kilometers.

Namens ons allen.

• 02 Juni 2010 - 11:53

Anneke:

Lees net het verschrikkelijke nieuws.
    Een flink verlies voor jullie allemaal.Wat een mooie reis had moeten worden, daar ligt nu een flinke schaduw overheen.
    Ik lees dat jullie weer verder gaan, toch heel veel succes, kijk goed uit, allen veel sterkte.

Groetjes Jan en Anneke.

• 02 Juni 2010 - 13:56