We hebben het even niet meer op de rit - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Dick Burgt - WaarBenJij.nu We hebben het even niet meer op de rit - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Dick Burgt - WaarBenJij.nu

We hebben het even niet meer op de rit

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 Mei 2010 | Soedan, Khartoem

Nou, dat insha'allah is dus bullshit he. Allereerst kei hartstikke bedankt voor al jullie steun en medeleven, dat beurt ons weer op! Gerrit en een monteur uit Luxor waren samen naar Caïro gegaan, maar daar was niets te vinden voor onze auto. Jammer! Toen hebben we plan B in werking gezet. Dat was auto opladen, snel naar Ashwan om daar de boot naar Sudan te halen. Dit was echt een leuke sleeprit gelukkig. Onze chauffeur was echt een held. Hij had namelijk 2 vrouwen! Haha.. Toen waren we mooi op tijd voor de boot naar Sudan. We waren van tevoren al gewaarschuwd voor deze boottocht over de Nijl. Onze gids noemde het een shithole. We waren dus op het ergste voorbereid, maar wij vonden het achteraf reuze meevallen. De volgende ochtend komen we aan in Wadi Halfa, Sudan. Wow hier is het nog warmer! We worden van de boot gesleept om door de douane te komen. Bij de douane checken ze altijd allerlei nummers van de auto, dus ook het motornummer. Lachen, er was geen motor :D Tenminste, niet onder de motorkap. Hij lag achterin de kofferbak. Prima, we mochten Sudan binnen worden getrokken. De volgende ochtend stond truck 2 weer op ons te wachten om ons naar Karthoum te vervoeren. Dit was echt een monsterrit. Met vier mensen in een te krappe cabine, twee mensen bovenop de truck, onder ons een hete motor en buiten 45+. Maar weer een hele aardige chauffeur. Ik heb hem zelfs even laten dansen op muziek van BZB, cool! We stoppen onderweg ongeveer 15 keer op een rit van 900 km. Maar zo zien we wel veel van de kleine dorpjes die je af en toe tegenkomt hier. Ongeveer 15 uur heeft deze barre tocht geduurd. Gelukkig kwamen we toen aan in Karthoum, waar Dirk Willems al op ons stond te wachten. Hij was vanuit Nederland gekomen met onderdelen en een heleboel kennis van onze Opel. Het ging allemaal erg goed. Alles ging volgens plan. Na de eerste dag hadden we de motor zo goed als klaar. Lekker slapen en morgen weer een frisse start. Lekker slapen valt niet echt mee hier. Het is echt zo warm. Alleen tussen 5 en 8 'sochtends zweet je niet. Dan de grote dag. We hadden alles goed afgesteld en meerdere keren gecheckt. En toen starten. In het begin deed hij het moeizaam, toen goed en heeft hij een paar minuutjes gedraaid. En toen... Ahh balen, loopt hij vast. Wat een drama hier. Wij balen als stekkers natuurlijk. Het janken stond ons nader bij dan het lachen om het zo maar te zeggen. Ondertussen is Dirk weer naar huis gegaan, zonder voldaan gevoel. Wij zijn toen met Gijs en Jurjen even gaan relaxen na al dit gedoe met die auto. We gingen met wat gasten die Gijs een dag eerder had ontmoet op de Nijl waterskieën en we kregen ook eten van ze, super aardig van ze!
Ondertussen zijn we al in plan C beland. Dat is een nieuw motorblok dat tussen een lading verse bloemen van Nederland naar Addis Abeba in Ethiopië wordt gevlogen. Morgenvroeg staat truck 3 klaar die ons naar de grens van Ethiopië brengt.
Naast alle minder leuke dingen die we meemaken, zijn er zeker goenoeg leuke dingen. Niet dat jullie nog medelijden met ons gaan krijgen ofzo ;) Het komt goed! Tot de volgende keer. Dan beter nieuws hopelijk... x Nick&Dick

• 01 Mei 2010 - 20:50

Anika:

Zo das wel balen, is er bekend wat het misschien zou kunnen zijn of is de motor gewoon echt helemaal overleden omdat er een nieuwe in moet?
    Ik had het er nog met ons stijn over gehad wat het kan zijn als hij niet start (aanslaat) en we kwamen tot de conclusie dat het dan waarschijnlijk iets van instellen van de tijden of iets is (momenten) of anders dat de compressor kapot is waardoor je er meer werk mee hebt..
    Met een nieuwe motor moet het euvel zeker verholpen zijn. Hopelijk kunnen jullie hier, net als team Dantuma GZ, een sponsor voor vinden.

Lukte het waterskieen een beetje? Achter een boot is het toch wat anders dan met een kabelbaan, wat Nick toen goed af ging.

Succes met de rit en we horen het wel weer.

Liefs Anika

• 01 Mei 2010 - 21:13

Gertie.:

Ey Dicky B en Nick.

Wat een verhaal. En wat een gebaal.
    Ik denk dat de nodige GVD wel over jullie tong zijn komen rollen.
    Ik kan me levendig indenken dat het huilen nader stond dan het lachen.Jullie mam had me vanmorgen al gebeld dus ik was al op de hoogte van het een en ander, maar had stiekem toch nog stille hoop dat jullie Laura weer aan de praat zouden krijgen.
    En nou komt er dus een heel nieuw blok in??

Gelukkig zijn er ook positieve dingen te melden in jullie verhaal.
    Lekker waterskieen op de Nijl. Nouja, is weer eens wat anders dan zwemmen in de maas zullen we maar zeggen. En dan de vele mensen die jullie daar helpen...

Ik ben ervan overtuigd dat plan C gaat lukken!!
    En zo niet dan haal je toch gewoon plan D E of F uit de kast.
    Laat je potverdorie niet klein krijgen want ergens richting Kaapstad zit onze Niek op jullie te wachten.

Tot zover mijn reactie maar weer.

Doei en de groeten van ons.

Willie Astrid en GG

• 01 Mei 2010 - 21:20

Astrid Gremmen :

Jeeetje was een baal verhaal..!!
    Hopelijk komt het allemaal goed, maar zo te lezen hebben jullier er zorg ook vertrouwen in..

Zet hem op!
    Liefs xx Astrid

• 01 Mei 2010 - 22:06

Anneke:

Nou jongens, als wij dit zo lezen zouden wij nog gaan balen, laat staan jullie.
    Ondanks alles hebben jullie toch leuke foto's, waar jullie toch nog plezier hebben. En een voordeel hebben jullie dat je nog eens iets ziet in Egypte en kunnen genieten van het te hete weer. Niettemin zal er zeker een "God" aan te pas zijn gekomen.
    Hopelijk gaat het snel beter en is het volgende verhaal iets positievers.
    SUCCES !!!

Groetjes van de Boeijkes uit de Schoolstraat.

• 02 Mei 2010 - 07:43

Gerdie:

Wij hadden op beter nieuws gehoopt, maar laat de moed niet zakken.aan jullie verhaal en foto's te zien genieten jullie toch wel.we gaan er vanuit dat plan c slaagt,wij wensen jullie veel succes en positief blijven.Groetjes van ons

• 02 Mei 2010 - 08:55

The Gothmother:

Da's god verdomme klote, nie dan? Mar al mee al hedde toch unne supertijd, ge kreijt hulp an allerlei kante en ge liert un hoop volk kenne wa da ge anders nie had lere kenne, dus ik denk da gullie gezegent zeit, en nie anders!!
    D'r zitte un paar schone kapsones foto's bei, lekker rielaxe en mee un speedbootje skiee, neee dan hedde ut nie goed zun we mar zegge.
    Gullie kumt d'r wel, pas mar us op wa'k ou zeg, nou de groete manne,
    en wir unne lekkere natte pakkerd vanaf du'n dizze kant.(K)(K)(K)

• 02 Mei 2010 - 09:00

Erik & Francia :

Há die Dick en Nick
    Erg goed van jullie om toch lekker positief te blijven en ja het valt zeker niet mee.Fijn dat iedereen behulpzaam is en meedenkt zodat jullie weer nieuwe openingen hebben gevonden om toch te proberen om de tocht in Ethiopië voort te zetten.

Hé weet je misschien ligt de motor wel tussen de bloemen van Fedor Broers, die heeft ook zijn handel en wandel in Ethiopië.Wie weet, het blijft in ieder geval Hup holland Hup en laat ze niet in d'r hempie staan. Geweldig dat dit weer kan.

Ik ben blij dat ik zulke leuke foto's van jullie zie, en die kale Nick lijkt wel op je broer haha dat ie zijn hoofd maar koel houdt. Die is niet veel zon gewend.

We zitten echt veel voor jullie Oranje Trophy op internet en bedank ook maar jullie medereisgenoten voor al hun smsjes en de geweldige verhalen op www.OranjeTrophy.nl

Jammer genoeg is Pater Antoon v Kessel net deze week als jullie er zijn (Ethiopië) naar Italië.
    Volgens mij hebben we dus ook in ieder land wel van iemand Familie zitten.

Ja Dick Héél Berghem leeft mee en iedereen is benieuwd hoe jullie het maken. Zeg jullie zijn zelfs de eerste die in onze nieuwste uitgave BERGSE KRANT staan.

Hier gaat alles zijn ganngetje en dat proberen we dan ook maar zo te houden
    Zo dadelijk hier op het plein lekker naar de Dweil samba en weet je nog dat mooie instrument???? haha

Spreukje gevonden:
    'n Auto, is vrouwelijk, want ze is prachtig gevormd, onbetrouwbaar en kost een bom geld.

Geniet van alles en veel meer.

Héél veel liefs en XXX van ons

• 02 Mei 2010 - 10:16

Stef:

Hey Dick, een kei mooi verhaal man. Het gaat wel niet meer helemaal volgens plan maar zo kom je er ook :). Geniet vooral van alle mooie dingen die je nog tegen gaat komen. Nou even hopen dat plan C je niet in de steek laat. En anders bellen ;)!!!

Groetjes Stef x

• 02 Mei 2010 - 10:18

Maria:

ha nick en dick
    we zijn blij dat we weer leuke foto`s zien zodat we die bekkies weer kunnen bekijken en dat jullie ook de nodige rust nemen en genieten van jullie avontuur
    geniet er maar van alles komt goed
    dikke kussen vanuit brammus

• 02 Mei 2010 - 11:34

Jeanne En Fons:

Dick en Nick, wat een verhaal en een pech, maar jullie maken wel veel mee, en ik weet zeker dat het allemaal goed komt wij zijn afgelopen week bij de paus geweest in Rome en hebben daar voor jullie gebeden zoals dat hoort dus het komt allemaal goed.
    Heel veel succes en liefs van Fons en Jeanne.

• 03 Mei 2010 - 08:14

Anja&bas:

hoi nick&dick, hopelijk hebben jullie meer geluk
    met de nieuwe motorblok, want dat is wel nodig.nou succes met plan c groetjes van de bressers

• 03 Mei 2010 - 10:11

Gertie:

Ey Dicky B en nick ok!!

Hier weer wat nieuws vanuit de Vossenbosstraat.

Gisteren een geweldige dag gehad met de Dweilsamba.
    Een Takke herrie jonge maar wel het Wereldrecord "Emmer trommelen"op naam van Nie Perse geschreven.GEWELDIG!!!
    Buiten de regen met bakken naar beneden en binnen het bier en andere alcoholische dranken( ook non-alcohol)
    schoven over de tafels.
    Maar da mocht de pret niet drukken.Hahaha.

Ondertussen hoop ik dat jullie met het nieuwe motorblok aan de slag zijn en dat de reis vervolgd kan worden.

Niek is inmiddels ook in het bezit van internet dus die zal nog wel van zichzelf laten horen.
    Hij heeft overigens ook een supertijd daar. Heel veel werken, dus veel uren maken.

Nou tot zover mijn berichtgeving maar weer. Misschien heb ik morgen wel weer wat anders te melden.
    Astrid komt net binnen van het rijlessen dus we gaan maar weer aan 't eten want ze moet dalijk gaan werken.

Lieve Dick en Nick houd de moed erin wij blijven geloven in een goede afloop.

Heel veel liefs van ons.

GG

• 03 Mei 2010 - 14:53

Tante Ans.:

JOngens denk er aan alles komt goed niet rechts dan maar links om maar moed houden.

• 03 Mei 2010 - 14:53

• 03 Mei 2010 - 14:54

• 03 Mei 2010 - 18:12

Martine:

heel veel succes met de motor! hopelijk doet laura het inmiddels weer ;)
    liefs

• 04 Mei 2010 - 07:17

Jo En Johanna:

Na alle dramatische pechberichten hopen we dat jullie alles weer op de rails krijgen. Ik zie nog steeds lachende gezichten op de foto's,dus kop op jullie achterban blijft je steunen vertrouw daar maar op.Wij leven mee, vinden het natuurlijk heel spannend!Succes de komende tijd,veel spanning en reisplezier gewenst. We kijken uit naar een positief nieuw reisverslag.

• 04 Mei 2010 - 07:17

Jo En Johanna:

• 05 Mei 2010 - 08:44

Hanneke:

Hi stoere mannen,

Dat is balen! Maar jou kennende weet ik zeker dat er een oplossing komt. Heerlijke foto's ook weer! Ik droom even lekker weg..Misschien is alles inmiddels al opgelost aangezien het alweer een paar dagen geleden is. Ook wel mooi om te lezen dat de mensen daar dan wel heel behulpzam zijn.
    Grappig om de reacties te lezen, ik weet wel wie the godmother is denk ik..
    Kusjes en lekker zweten dan, dat 'pak' en de waterpijp misstaan jullie niet;)

• 05 Mei 2010 - 09:43

Sophie:

Hi Dick en Nick!
    Hopelijk zijn jullie inmiddels weer op weg. Ik heb gisteren met Romy en Francia op het terras gezeten en Francia vertelde dat jullie waarschijnlijk/hopelijk gisteren de motor zouden krijgen. Hoop dat het allemaal goed is gegaan met het monteren en jullie weer verder kunnen genieten zonder zorgen!
    Liefs Sophie

• 05 Mei 2010 - 09:50

Francia:

Hallo Allemaal
    Ik heb zojuist Alexander aan de telefoon gehad. Hij kon ons vertellen dat er morgen een motor naar Addis Abeba in Ethiopië wordt gevlogen.
    De groep oranje trophy gangers komen zaterdag in de hoofdstad Addis Abeba aan. Ik hoop dat we alle duimen op elkaar kunnen zetten en dat Nick en Dick daarna weer op eigen kracht verder kunnen. Vanuit Berghem ook iedereen bedankt voor zijn inspanningen.
    Groetjes Erik & Francia

• 05 Mei 2010 - 15:27

Fleur:

Pfoe balen allemaal zeg! Maar t komt vast goed met al die hulp uit Nederland! Heel veel succes! Groetjes vanuit Tenerife ;) xx

• 06 Mei 2010 - 07:38

Maria:

da is nog `n goed bericht nu maar in deze meimaand een kaarsje bij maria zetten inplaats naar isha allah en dat word zaterdag weer sluitelen
    geniet lekker van de reis en tot jullie berichtje en weer mooie foto`s
    groetjes van brammus en dikke kussen

• 06 Mei 2010 - 11:32

Gertie:

Ey Dicky B en Nick ok.

Dat zijn nog eens berichten die ik van jullie mam gisteren hoorde.
    Een nieuwe motor is onderweg en dat die "olling vanuit Oss"moet komen is wel erg lachwekkend!
    Gewoon hier zomaar om de hoek. hahaha.

Nu ben ik er zo goed als zeker van dat jullie zaterdag of uiterlijk zondag weer de reis kunnen vervolgen zoals jullie hem gepland hadden.

Zeker weten dat jullie het dan weer op "de rit "hebben.

Succes met het sleutelen en weer vele veilige kilometers toegewenst vanuit de vossencbosstraat.

En Oh ja als je weer internet hebt moet je maar eens op you tube kijken naar :
    Desso grassmasters Nelspruit.
    Kan je zien waar Niek zich zoal mee bezig houdt.
    Best wel leuk om een indruk te krijgen.

Doei Dick.

Liefs GG

• 06 Mei 2010 - 11:55

Frank Claas:

Hoi Nick en Dick,

Goed te lezen dat er toch nog hoop is dat jullie vlot komen. Gewoon in je einddoel blijven geloven en je creatieve best doen om de zaak weer rijdend te krijgen is momenteel erg belangrijk voor jullie. Ik duim in elk geval met jullie mee dat het allemaal weer goed komt en de auto weer rijdt!

• 06 Mei 2010 - 20:29

Dorien En Lize:

Ha Dick en Nick
    Jongens wat hebben jullie toch een pech,maar als het klopt moet nu de nieuwe motor ongeveer gearriveerd zijn.We hopen dat het helemaal goed komt met die opel.Dick je hebt inmiddels wel ervaring met kapotte motors?. We blijven wel op de hoogte via jullie reisverslag. Jongens geniet van jullie mooie reis en zeker heel veel succes met de nieuwe motor .

Hee Dick, waar blijven die fotos van die Afrikaanse schones,Stef Lex Jurgen en Joost zitten erop te wachten,geen kwattabillen he.

Groetjes van de Kuifjes xxx.

• 07 Mei 2010 - 08:47

Fem:

Ha Dick en Nick,
    had het allang gelezen, maar werd bij het verzenden van een berichtje steeds van de site gegooid.
    Maar nu lukt het wel en lees ik meteen goed nieuws van jullie mam!
    Wat gaaf dat de motor uit Oss moet komen. Hopelijk is het deze keer wel goed en kunnen jullie zelf weer verder.
    Ik weet zeker dat jullie er achteraf nog vaak om kunnen lachen en blij zijn dit te hebben mogen meemaken, want ook hier leer je een heleboel van.
    Bij ons alles z'n gangetje, druk met het huis, veel regen en tussendoor gezellige feestjes. De DweilSamba van NiePerse heeft Berghem met emmertrommelen in het GuinissBook of Records gezet, dus dat was gaaf om mee te maken.
    Verder voor ons huis geshopt en een heleboel uitgezocht. De vloeren, tegels, glas en de verf! Begint nu echt ergens op te lijken.
    Tot snel, hopelijk met goede en rijdene berichten.
    Liefs Fem en natuurlijk de groeten van Geert, want die leest ook trouw mee!

• 07 Mei 2010 - 12:20

Esther:

Ha Boys,

Wat een verhalen zeg echt super wat jullie allemaal meemaken. Jammer van deze tegenslag hopelijk zijn jullie snel weer aan het rijden!!
    Geniet van deze onvergetelijke tijd en alles wat jullie mee maken!

Hopelijk snel weer een berichtje met goed nieuws!

Liefs Esther, en de rest.

• 07 Mei 2010 - 14:22

Romy:

Nounou wat een pech!
    Ik hoop dat de motor er nu onderhand is, kunnen jullie eindelijk weer verder met de rit!
    Dikke kus Romy

• 07 Mei 2010 - 16:52

Erik & Francia :

Hoi Dick en Nick
    Ze leven hier allemaal erg mee met jullie.

De reis gaat door vandaag naar Dejen morgen naar Addis Abeba ja en daar zou het dan eindelijk gaan gebeuren maar niets is minder waar hoorden wij vandaag het vliegtuig heeft enige dagen vertraging dus jullie gaan nog door naar zondag Shashamene (ik zou zeggen gossiemene) en maandag naar Arbo Minch. Maandag zal jullie motor arriveren ( ik weet niet waar maar dat zullen jullie wel weten)

Dan moeten we dus echt vanaf morgen gaan zitten duimen dat alles goed gaat. Fijn dat we je gisteren nog even aan de telefoon hebben gehad en dat alles goed is.

Ik hoop dat jullie zelf snel jullie belevingen weer op deze site kunnen zetten dat we een verhaal van jullie zelf hebben. Hier is door Dirk en Mike knap werk geleverd we hebben er mooie foto's van. Veel Succes XXX van ons

• 08 Mei 2010 - 04:46

Irna:

wat een car en wat een hitte X
    en wat liggen jullie daar lekker aan de waterpijp!

• 09 Mei 2010 - 12:41

Sander Van Asten:

Heey Jongens,.

Wat een verhaal zeg!, het zit even niet mee met jullie motor,.. Hopelijk komt er vlug een goede oplossing dat jullie je weg "zelf rijdend" kunnen vervolgen!!

Wel kei leuke verhalen en foto's, een genot om te lezen!

ben erg benieuwd hoe het nu gaat aflopen, je bant daar dus echt op jezelf en de bevolking aangewezen zoals ik het dan begrijp. Weet zeker dat het jullie gaat lukken!!

Nick en Dick, Heel veel succes en zeker ook plezier toegewenst tijdens deze mooie uitdaging!

Groetjes uit lind,

Karen en Sander

• 10 Mei 2010 - 12:40

Lisanne:

hmm een reis vol tegenslagen?! Balen!! Maar of je nou zelf rijdt of word gesleept, je komt er wel;)! Succes nog met jullie auto, ik hoop dat die inmiddels weer rijdt...

• 10 Mei 2010 - 13:39

Arianne:

Hallo Dick en Nick,

Onze ooms en tantes vonden Berghem-Grashoek al een wereldse reis in het verleden, jouw vader deed op zijn 16de met zijn vrienden die wereldse reis met zijn zundapp, maar wat jullie nu aan het doen zijn dat is pas werelds. Wat een ervaringen, lef en doorzettingsvermogen. Geweldig om mee te lezen. Toi,Toi,Toi, voor de komende weken.

Groetjes van fam. Steeghs uit Beringe, Limburg.

P.S.stuur eens wat zon en warmte deze kant op.

• 10 Mei 2010 - 17:10

Erik & Francia:

Hoi Dick en Nick

Zojuist hebben we Alexander aan de lijn gehad van het geweldige dagblad de SPITS waar jullie iedere maandag - woensdag en vrijdag met de ORANJE TROPHY in verschijnen met jullie belevenissen. Ook hij houd ons lekker op de hoogte en zegt jullie nog gesproken te hebben.

Wij hoorden dus dat de motor woensdag 12 mei aankomt in de hoofdstad Addis Abeba jullie zijn daar gebleven met nog twee teams om daarna samen verder te gaan. Jullie zitten daar in een soort van Holland huis geweldig. Ja, die duimen van ons daar zit ondertussen eelt op net als op jullie billen denk ik.
    Vanuit Berghem en Brammes héél véél succes gewenst en het wordt nog een barre tocht heb ik gelezen.

Héél veel liefs en XXX van ons

• 10 Mei 2010 - 18:39

Jan-willem:

Hai quadmaatje!

Ik zat laats op mijn fietsje naar huis en zag tot mijn grote verbazing een enkele zonnestraal door een dik pak wolken heenschijnen. Vraag me niet waarom maar ik moest meteen aan jou en afrika denken. Dus ik dacht zal de tobbers daar met de kapotte opel eens bellen om te vragen of jullie mijn wijze raad nog kunnen gebruiken. Krijg ik een vrouwke aan de telefoon die buitenlands praat en waar geen touw aan vast was te knopen. Nieuwe vriendin dick..(dan word het wel tijd dat ze snel bergs leert) of gewoon geen bereik daar in de zandbak. Kan me voorstellen dat ze daar niet op iedere hoek van de straat een zendmast hebben staan. Word trouwens ook wel lastig zonder straten. maargoed even serieus…jullie moeten naar kaapstad en ik heb nog wel een paar ideetjes hoe. Hier voor op straat staat nog een opel. Die mag je zo komen halen. Altijd van een oud vrouwtje geweest dus zo goed als nieuw. Een andere optie is dat ik je quadje kom brengen. Die zou jullie nooit in de steek laten. Voorwaarde is wel dat ik dan mee rijd naar capetown…dus weg met de rust…mwa dat wil je ook niet. Dan nog een laatste oplossing. Vergeet die opel frontera. Duw hem in een grot, laat hem achter in de woestijn, knoop hem in een palmboom of verkoop hem voor een appel en een ei aan zoon afrikaantje. Ik hoor je denken…en dan? Nou simpel. Koop een kameel! Tomtom om zijn nek, roofrack op de bult. Daktent erop, stickers van pringels op zijn kont en gaan!!!

succes

• 10 Mei 2010 - 18:46

Nina Jay Jos Claudia:

Leuk al jullie verhalen te lezen! Balen dat je pech hebt. Leuke foto's. De foto van Nick op de waterskie's dat lijkt wel Stef! Is het daar verder allemaal goed? Lekker weer natuurlijk. Veel succes met jullie nieuwe motor, hopen dat die niet kapot gaat. Wij lezen het wel weer.

Groetjes en dikke kussen.

• 10 Mei 2010 - 20:16

Dick:

Jan-Willem, maat! Mooi da ge efkes un stukske schrijft. Kom die quad brengen! Dat mis ik echt ja, lekker met jou op onze dingen rondcrossen. Ik hoop dat je nu lekker vaak met Berry op stap gaat. En plan maar vast iets dat we er aan het eind van de zomer, als berry een keer tijd heeft, er nog eens een week op uit trekken.

Groeten Dick

• 10 Mei 2010 - 22:08

Matt Megens:

Ha Mannen,

Die kapotte motor nog steeds in de hoofdrol!
    Sund!

Maar van niks groei je zo hard als van tegenslag, daar word je groot, sterk en creatief van.
    En uiteindelijk wordt alles altijd weer een keer opgelost!

JW's kameelidee is lang niet gek!
    Enig probleem is dan, dat als jullie bij aankomst in 2014 in Kaapstad nòg over dat WK beginnen ze jullie gelijk doorsluizen naar het gekkenhuis!

Knappe outfit voor bij de kamelen hebben jullie al aangeschaft zag ik op die waterpijpfoto.
    Wat wordt daar gesmookt trouwens?
    Is het goeie Sudankierewiet die jullie even van de motorkopzorg verlost of onschuldige gewone tabak?

Hou je haaks, de redding is nabij!
    Straks loopt ze weer als een zonnetje, dan is Laura weer lùps!

En Nick kaal,hoed u voor namaak!
    Ik dacht ook even dat Stef ingevlogen was om mee te sleutelen.

't Komt goed,groeten van mijn persoonlijke harem !

Sheik Matt

• 11 Mei 2010 - 08:30

Dick:

Wat een mooie reacties hahaha. Jullie zorgen er wel voor dat we blijven lachen!